پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 27.11.2014, 8:26

به جای انتقال به بیمارستان، دو زندانی سیاسی کرد به سلول انفرادی منتقل شدند

افشین سهراب زاده، مبتلا به سرطان از درمان بیماریش در بیمارستان محروم ماند و به زندان میناب بازگردانده شد.

یک فعال حقوق بشر کرد به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت افشین سهراب زاده، زندانی زندان میناب که به بیماری سرطان مبتلا است در اعتراض به عدم انتقالش به بیمارستان از روز ۱۹ آبان ماه دست به اعتصاب غذا زده است همچنین علی مرادی، زندانی دیگر این زندان که روز ۱۸ آبان ماه به عدم انتقال آقای سهراب زاده به بیمارستان اعتراض کرده مورد ضرب و شتم ماموران زندان قرار گرفته و پس از آن به سلول انفرادی منتقل شده است.

این فعال حقوق بشر گفت که چند ساعت پس از انتقال علی مرادی به سلول انفرادی،  ماموران افشین سهراب زاده را به بیمارستانی در شهر میناب منتقل کردند اما پزشکان آن بیمارستان اعلام کرده اند که برای درمان این زندانی او باید فورا به یک بیمارستان مجهز در بندرعباس منتقل شود. با این حال دادستانی شهر میناب با انتقال این زندانی موافقت نکرده و او مجددا روز دوشنبه ۱۹ آبان ماه به زندان بازگشته است.

به گفته این فعال حقوق بشر کرد، آقای سهراب زاده پس از بازگشت به زندان در اعتراض به بی توجهی به درمانش دست به اعتصاب غذا زده است. در حالی دادستانی میناب با انتقال او به بیمارستان مخالفت کرده که قبلا پزشک بهداری زندان میناب و پزشکی قانونی نیاز این زندانی را برای درمان در بیمارستان تایید کرده بودند.

این منبع به کمپین گفت:‌«متاسفانه پس از اعتصاب غذا، مسولان زندان آقای سهراب زاده را برای تنبیه به سلول انفرادی منتقل کردند.» به گفته این منبع علی مرادی، دیگر زندانی سیاسی نیز همچنان در سلول انفرادی این زندان به سر می برد.

افشین سهراب زاده و اهل کرمانشاه در تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال ۱۳۸۹ بازداشت شد و توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کردی(حزب کومله) به ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شد.  او اسفند ماه ۱۳۹۰ از زندان مرکزی سسندج به زندان میناب تبعید شد.

این زندانی ۱۲ تیرماه سال ۱۳۹۲ در اعتراض به وضعیت بد زندان میناب با خوردن شیشه های لامپ و زدن رگ دستش اقدام به خودکشی کرد.

علی مرادی، اهل شهر مریوان نیز در بهمن ماه سال ۱۳۸۲ به اتهام محاربه از طریق عضویت در حزب کومله از سوی دادگاه انقلاب شهر مریوان به ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان میناب محکوم شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024