پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 26.11.2014, 9:14

اعتصاب غذای سی نفر از زندانیان سیاسی زندان مرکزی اورمیه

یک فعال حقوق بشر کرد با اظهار اینکه ۳۰ نفر از زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در نگهداری زندانیان و تراکم بیش از ظرفیت  از روز پنجشنبه ۲۹ آبان ماه دست به اعتصاب غذا (تر) زده اند به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت این افراد اعلام کرده اند تا رسیدگی به خواسته خود دست از اعتصاب غذا برنخواهند داشت.

به گفته این فعال حقوق بشر، ظرفیت بند ۱۲ ( بند زندانیان سیاسی) زندان مرکزی ارومیه شامل ۵۰ زندانی است در حالیکه در حال حاضر ۸۰ زندانی را در خود جا داده است. ۵۰ نفر از زندانیان این بند دارای جرایم خطرناک مانند مواد مخدر و قتل هستند.

این فعال حقوق بشر و آگاه به وضعیت زندان مرکزی ارومیه به کمپین گفت مسولان این زندان طی روزهای گذشته تعدادی از زندانیان با جرم های قتل و مواد مخدر را به  بند ۱۲ فرستاده اند. همچنین تعدادی از زندانیان سیاسی جدید به جای آنکه به بند ۱۲ که متعلق به زندانیان سیاسی این زندان است فرستاده شوند به بند زندانیان جرایم خطرناک منتقل شده اند.

همچنین به گفته این فعال حقوق بشر کرد، ماموران اداره اطلاعات ارومیه که دارای دفتری در زندان ارومیه هستند به طور مرتب زندانیان سیاسی را احضار می کنند و آنها را به پرونده سازی مجدد، انتقال به سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات و بازداشت اعضای خانواده تهدید می کنند.

اسامی ۲۸ نفر از زندانیانی که در این اعتصاب غذا شرکت کرده اند به شرح ذیل است : جعفر میرزایی، رضا رسولی، شیرکو حسن پور، عبدالله بیسلنون، یوسف کاکه ممی، عثمان مصطفی پور، مصطفی علی احمد، عرفات اصغری، عبدالله عمویی، جعفر افشاری، ولی افشاری، کیهان درویشی، مصطفی داوودی، شورش افشاری، خضر رسول مروت، محمد عبدالله بخت، امیرملادوست، احمد تمویی، سید سامی حسینی، سید جمال محمدی ، بهروز الخانی، علی احمد سلیمان ، منصور اروند، سامان نسیم ، سیروان نژاوی ، ابراهیم عیس پور، علی افشاری و رزگار افشاری




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024