شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 26.11.2014, 9:49

مشاور عالی حسن روحانی: حق بيمه کارگران ساختمانی را «پول زور» خواند

مشاور عالی حسن روحانی: حق بيمه کارگران ساختمانی را «پول زور» خواند
هم اکنون آنچه که تامين اجتماعی تحت عنوان بيمه از ساخت و ساز‌ها می‌گيرد، بيشتر شبيه پول زور است تا حق بيمه برای اين کارگران/ در استان‌های کوچک برای کاهش اين معضل برای سازندگان مسکن، بايد با پيگيری و دخالت استانداران پرداخت حق بيمه اقساطی شود.
مشاور عالی رييس جمهوری بيمه کارگران ساختمانی را علت اصلی بيکاری اين کارگران دانست و گفت: هم اکنون آنچه که تامين اجتماعی تحت عنوان بيمه از ساخت و ساز‌ها می‌گيرد، بيشتر شبيه پول زور است تا حق بيمه برای اين کارگران.
«اکبر ترکان» شب گذشته در نشستی با مديران خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی طرحی را برای کاهش بيمه ساختمانی تصويب کرده است که اميدواريم با تاييد شورای نگهبان اين قانون بزودی ابلاغ و مشکل اکثر سازندگان مسکن کشور حل شود.
گفتنی است اشاره اين مقام ارشد دولت يازدهم به «طرحی برای کاهش بيمه کارگران ساختمانی» از آن جهت قابل توجه است که با وجود اعتراض کارگران ساختمانی به محدوديت‌های جديدی که در صورت تصويب اين طرح برای بيمه آنان ايجاد خواهد شد، نمايندگان پی‌گير تصويب طرح مدعی کاهش نيافتن شمار بيمه‌شدگان هستند.
مشاور عالی حسن روحانی اضافه کرد: در استان‌های کوچک برای کاهش اين معضل برای سازندگان مسکن، بايد با پيگيری و دخالت استانداران پرداخت حق بيمه اقساطی شود.
رييس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزايش ساخت و سازهای فاقد مجوز و پروانه ساخت را از ديگر علل بيمه ساختمانی اعلام کرد.
در ادامه، معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: در اين استان طبق آمار حجم ساخت و ساز‌ها در سال جاری به نسبت مشابه سال قبل با کاهش چشمگيری روبه رو شده است.
«محمدحسين علی نيا» علت اصلی اين کاهش را ناشی از بيمه ساختمانی اعلام و اظهارکرد: بيمه کارگران ساختمانی تاثير زيادی در تحميل هزينه مازاد بر ساخت و ساز دارد و بسياری از سازندگان در استان توانايی پرداخت يکجای اين هزينه را ندارند.
وی از مسوولان تامين اجتماعی خواست تا با قسط بندی اين هزينه‌ها، مهندسان ساختمانی را در ساخت ساز کمک کنند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024