جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 23.11.2014, 10:39

درخواست از وزیر بهداشت برای بیمه و درمان کودکان کار

مديرکل امور آسيب‌ديدگان اجتماعی سازمان بهزيستی کشور با بيان اين‌که در تهران ۵۰۰ کودک کار به همراه خانواده‌هايشان تحت پوشش بيمه قرار گرفته‌اند گفت: اين آمادگی وجود دارد تا اگر افرادی باقی مانده‌اند امور بيمه‌شان انجام شود.
ايسنا: مديرکل امور آسيب‌ديدگان اجتماعی سازمان بهزيستی ایران با بيان اين‌که در سال گذشته طرح ساماندهی کودکان کار و خيابان تحت عنوان طرح آموزشی و حمايتی کودک و خانواده در پنج استان تهران، البرز، همدان، خوزستان و چهارمحال و بختياری به صورت آزمايشی به اجرا درآمد اظهار کرد: با رويکرد جديدی که دولت دارد و همچنين تأکيد وزير تعاون از پتانسيل NGO ها و مؤسسات خيريه، مراکز روزانه نگهداری از کودکان کار و خيابان در اين استان‌ها راه‌اندازی شد تا به کاهش آسيب اين کودکان کمک شود.
وی تصريح کرد: علاوه بر مراکز نگهداری شبانه‌روزی در صدد هستيم مراکز روزانه نگهداری از کودکان کار و خيابان را تقويت کنيم.
مديرکل امور آسيب‌ديدگان اجتماعی سازمان بهزيستی با بيان اين‌که در حال حاضر دو مرکز شبانه‌روزی بعثت و ياسر در تهران به‌عنوان مراکز نگهداری از کودکان کار و خيابان شناخته می‌شوند گفت: مراکز نگهداری زنان، دختران، بيماران روانی مزمن و سالمندان نيز وجود دارد که افراد نيازمند به تناسب مشکلشان پس از شناسايی به اين مراکز ارجاع می‌شوند. آماده تعامل بيشتر با شهرداری هستيم تا کودکان خيابانی را از سامانسراهای شهرداری تحويل گرفته و در مراکز خود پذيرش کنيم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده درباره ادامه تحصيل کودکان کار و خيابان گفت: ۱۱ دستگاه اجرايی کشور عضو شورای ساماندهی کودکان کار و خيابان هستند که وزارت آموزش و پرورش نيز يکی از آن‌هاست و مسئوليت ادامه تحصيل کودکان بازمانده از ادامه تحصيل را بر عهده گرفته است.
وی با اشاره به اين که بيمه اين کودکان نيز توسط سازمان بيمه سلامت ايران پيگيری شد و شروع خوبی داشت عنوان کرد: تعداد زيادی از اين کودکان به همراه خانواده‌هايشان تحت پوشش بيمه سلامت همگانی قرار گرفته‌اند، البته اگر هنوز هم موردی باقی مانده باشد آمادگی برای بيمه شدن آن‌ها وجود دارد.
وی افزود: آمار کودکان بيمه شده کل کشور به طور دقيق در دسترس نيست اما می‌توان گفت در پايتخت ۵۰۰ کودک به همراه خانواده‌هايشان تحت پوشش بيمه سلامت همگانی قرار گرفته‌اند.
مديرکل امور آسيب‌ديدگان اجتماعی سازمان بهزيستی با بيان اين‌که اخيراً وزير بهداشت هم اعلام کرد که درمان کودکان کار به صورت رايگان توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود گفت: می‌خواهيم وزارت بهداشت در هر استان يک مرکز درمانی را به بهزيستی معرفی کند تا بتوانيم اين کودکان را به آنجا ارجاع داده و امر درمانشان را در صورت نياز پيگيری کنيم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024