شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 22.11.2014, 16:03

دیدار ظریف با وزیر خارجه اتریش

ايسنا: محمد جواد ظريف، که به منظور برگزاری آخرين دور مذاکرات در مهلت تعيين شده تا سوم آذر هفته پيش به وين سفر کرده صبح امروز در محل اقامت خود در هتل کوبورگ با سباستين کورتس ديدار کرد.
اتريش بيش از هشت دور ميزبان يکی از مهم ترين مذاکرات سياسی و بين‌المللی در يک سال گذشته بوده است.ايران و ۱+۵ در ابتدای دور جديد مذاکرات هسته‌ای طی يک سال گذشته بر برگزاری مذاکرات در مقرهای سازمان ملل (وين، ژنو و نيويورک) تاکيد و موافقت کردند. مذاکرات هسته‌ای به استثنای دور نهم آن که در مسقط پايتخت عمان برگزار شد در ژنو، نيويورک و وين برگزار شده است. اين احتمال وجود دارد که با توجه به باقی ماندن برخی اختلاف‌ها و موانع بر سر توافق جامع و احتمال تمديد مذاکرات برای مدت زمانی کوتاه برخی کشورها واسطه جلوگيری از شکست مذاکرت و ادامه يافتن آن برای مدت زمانی بعد از مهلت تعيين شده سوم آذر شوند.
يکی از کشورهايی که ظرفيت طرح اين مساله و درخواست را از ايران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ دارد اتريش است.
هم چنين عمان و شخص وزير خارجه اين کشور نيز تلاش های زيادی را برای موفقيت مذاکرات هسته ای و دست يافتن دو طرف به يک راه حل نهايی داشته است و اين تلاش ها هم اکنون نيز ادامه دارد.
هم چنين پنجمين دور مذاکرات هسته‌ای امروز با ديدار معاونان وزير خارجه کشورمان با همتای روسی‌شان و پس از آن ديدار معاونان ظريف با معاونان جان کری و هلگا اشميد، معاون اشتون انجام خواهد شد.
منابع نزديک به هيات مذاکره کننده ايران روز پنجشنبه اعلام کردند که پيشنهاد‌ها و روند مذاکرات در وين از آنچه در مسقط اتفاق افتاد و در آن طرف ايرانی ايده‌هايی را مطرح کرد و انتظار می‌رفت ۱+۵ با دست پر به وين بيايد، تغييری نکرده است.
بنا بر اعلام رسانه‌های آلمانی قرار است وزير خارجه آلمان روز شنبه وارد وين شده و با وزير خارجه کشورمان در محل هتل کوبورگ ديدار کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024