جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sat, 22.11.2014, 15:10

کاندیدای جمهوری اسلامی درمراسم دختر شایسته جهان اسلام

منجوق‌دوزی، آمادگی برخاستن از خواب در نيمه شب برای عبادت و آرايش غليظ از جمله معيارهای انتخاب دختر شايسته جهان اسلام است. امسال دختری ايرانی نيز بين فيناليست‌های اين مراسم در اندونزی، حضور دارد.
دوويچه له، مسابقات نهايی چهارمين دوره انتخاب«دخترشايسته جهان اسلام» اين روزها در شهر يوگياکارتا کشور اندونزی درحال برگزاری است.
مراسم«دخترشايسته جهان اسلام» درسال‌های اخير و پس از اعتراض زنان مسلمان اندونزی به برگزاری مسابقه«دختر شايسته جهان» به وجود آمد و به نوعی پاسخ مسلمانان به برگزاری مسابقات«دختر شايسته جهان» است.
حدود ۲۵ دختر از ايران، مالزی، اندونزی، نيجريه، هند، سنگاپور درفينال اين مسابقات حضور دارند.
دراين مسابقات معيارهای انتخاب«دخترشايسته جهان اسلام»عبارتند از زيبايی،«مبانی اعتقاد به اسلام شامل حفظ قرآن»، چگونگی بهترين مادر و همسر بودن و…
پيش از اين سايت محافظه‌‌کار«رجانيوز» درگزارشی درباره اين مسابقات،«آمادگی برخاستن ازخواب در ساعت ۳ و نيم بامداد و حضور به موقع در نيايش صبحگاهی» در سه روز نهايی مسابقات را از معيارهای انتخاب«دخترشايسته جهان اسلام» توصيف کرده بود.
سمانه زند اهل شيراز پيش از اين گفته بود:«پوشش دختران شرکت‌کننده درمسابقه “دختر شايسته جهان اسلام” بايد براساس موازين دين اسلام باشد، قرآن را بدانند و همچنين ثابت کنند که به طور روزانه به ارزش های دين اسلام پايبند هستند.»
در دور نهايی اين مسابقه، دختران بايستی در ساعت سه بامداد با صدای موذن از خواب بلند شوند و بعد از عبادت صبحگاهی گوش به سخنرانی‌هايی در مورد سيستم مالی اسلامی، تربيت اسلامی و تفسير قرآن بدهند.رقابت‌های «دختر شايسته جهان اسلام» از سوی انجمن«زنان مسلمان» و با حمايت صنعت مد اندونزی برگزار می‌شود و اين چهارمين دوره از اين مسابقات به شمار می‌رود.
اکا شانتی، مؤسس انجمن«زنان مسلمان» هدف از راه‌اندازی چنين رقابت‌هايی را ايجاد«آلترناتيو اسلامی» در مقابل رقابت‌های دختر شايسته جهان توصيف می‌کند.
سفر به اماکن زيارتی هم‌چون مکه از جمله جوايز دخترشايسته جهان اسلام است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024