شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 19.11.2014, 10:28

انتقال سراج الدین میردامادی به بند زندانیان مالی

یک منبع آگاه به پرونده سراج الدین میردامادی، فعال سیاسی و روزنامه نگاری که از روز ۲۱ آبان ماه از سلول انفرادی به بند زندانیان مالی زندان اوین منتقل شده است به کمپین بین الللی حقوق بشر در ایران گفت: «سراج هنوز به دلیل شلوغ بودن، جای خواب ثابتی در این بند پیدا نکرده و در راهرو بند می خوابد.»

این منبع آگاه به کمپین گفت: «هر کدام از اتاق های اندرزگاه ۸ یا بند زندانیان مالی زندان اوین تقریبا ۱۶ متر است که در ان چیزی حدود ۳۰ زندانی جا گرفته، سراج از ازدحام شدید داخل بند گفته که حتی در تمام اتاق ها، راهروها و حتی حسینیه و نمازخانه بند هم پر از زندانی است و جای راحتی برای خوابیدن و نشستن نمی توان پیدا کرد.»

این منبع همچنین به سرمای شدید بند زندانیان مالی و ناکافی بودن سیستم گرمایشی اشاره کرد و گفت: «زندانیان اکثر مواقع در این بند سرما خورده اند چون سیستم گرمایشی درستی ندارد. سراج با توجه به شرایط جسمیش این وضعیت را به سختی تاب می آورد. او به دلیل ترکش های باقی مانده از دوران جنگ در ناحیه سینه، کمر و پا ناراحتی دارد.»

با تقاضاهای مکرر وکیل و خانواده این زندانی برای آزادی او با قرار وثیقه تا زمان صدور حکم مخالفت شد.

سراج الدین میردامادی روز ۲۰ اردبیهشت ۱۳۹۳ به دنبال احضاریه ای که دریافت کرده بود به دادسرای زندان اوین مراجعه کرد و در همانجا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او از آن زمان تا روز ۲۱ آبان ماه در سلول انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران بود. این روزنامه نگار در مرداد ماه از سوی قاضی صلواتی به یک سال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و به پنج سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی به قصد امنیت ملی محکوم شد. او به این حکم اعتراض کرد و پرونده اکنون در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به سر می برد.

سراج الدین میردامادی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به فرانسه برای ادامه تحصیل رفت و در آنجا مدرک کارشناسی ارشد در رشته ارتباطات را گرفت و  پس از انتخاب حسن روحانی در مرداد ماه  سال ۱۳۹۲ به ایران بازگشت.

سید حسین میردامادی، پدر این زندانی سیاسی شهریور ماه امسال در نامه ای با عنوان “پسرم به دعوت شما به ایران آمد” خطاب به حسن روحانی نوشت که قاضی صلواتی با تهدید به فرزندش در جلسه دادگاه گفته است: «چنان برخوردی با شما بکنیم که هیچ ایرانی هوس آمدن به کشور را نداشته باشد.» آقای میردامادی با اشاره به این تهدید نوشت: «به واقع مایه تاسف است که این حرات به صرف ادعای باطل شان مبنی بر بیم قرار، آن هم برای کسی که با پای خودش به کشور بازگشته، بدون هیچ مجوزی با قرار وثیقه برای وی موافقت نمی کنند. از طرفی روند انتقال پرونده و رسیدگی در دادگاه تجدید نظر را هم عملا متوقف کرده ان تا کینه خود را به طور کامل نشان دهند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024