سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 19.11.2014, 8:43

مادرغنچه قوامی: وکیل دخترم استعفا داده

مادرغنچه قوامی گفت که وکيل پرونده دختر او روز دوشنبه ۲۶ آبان استعفا کرده است درحالی که خانواده قوامی چند روزی از وکيل دختر خود بی‌خبر بودند. وی هم‌چنين با اشاره به اطلاعيه دادستانی تهران اتهامات منتسب به غنچه قوامی از جمله ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور را تکذيب کرد.
سوسن مشتاقيان که با راديو فردا گفت‌وگو می‌کرد، درباره استعفای محمود عليزاده طباطبايی، وکيل پرونده غنچه قوامی، اظهار داشت که او «بعد از چند روز بی‌خبری ديروز (دوشنبه) استعفا کرد و ما هنوز وکيل جديدی نگرفته‌ايم».
وی سپس گفت: «آقای عليزاده طباطبايی درچند روزگذشته اظهارات کذبی کرده بود که ما متعجب شديم و نمی‌دانستيم دليل آن چيست. مثلا گفته بود که بازجويی‌ها به‌خاطر ماه رمضان و روزه‌داری دختر من طولانی شده است درصورتی که بازجويی اصلا ربطی به ماه رمضان ندارد».
محمود عليزاده طباطبايی چندی پيش گفته بود که در پرونده غنچه قوامی«فضاسازی‌های رسانه‌ای خيلی به وی آسيب زده است».
وی همچنين تاکيد داشت که «غنچه قوامی مرتکب تخلفاتی شده که دادسرا آن را جرم محسوب می‌کند».
درهمين حال دادستانی تهران روز سه‌شنبه ضمن رد ارتباط پرونده غنچه قوامی با مسئله ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه محل بازی‌های واليبال، اتهامات جديدی را به او نسبت داد.
غنچه قوامی روز۳۰ خرداد قصد داشت برای تماشای مسابقات جهانی واليبال به ورزشگاه آزادی برود که درنهايت به‌خاطراعتراض به ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه بازداشت شد.
اين رخ‌داد واکنش‌های جهانی را به دنبال داشت تا جايی که رييس فدراسيون واليبال ايران گفت که بازداشت غنچه قوامی يکی از دلايل لغو ميزبانی مسابقات واليبال نوجوانان جهان در ايران بوده است.
اما دادستانی تهران در اطلاعيه خود، خانم قوامی را به «ارتباط با اپوزيسيون خارج ازکشور و شبکه‌های ماهواره‌ای، شرکت درتجمعات ضد نظام و فيلم‌برداری از مقر پليس محلِ بازداشت» متهم کرده است.
سوسن مشتاقيان ضمن رد اين اتهامات گفت: «دختر من به‌خاطر مسئله واليبال دستگيرشده و بيشتر بازجويی‌هايش هم درهمين‌باره بوده. حتی بازجوی او درملاقاتی که با من و پدرغنچه داشت از ما خواست که بگوييم چه کسانی در اين زمينه هم‌دست دخترمان بوده‌اند و کمپين ورود زنان به ورزشگاه برای ديدن واليبال از کجا خط گرفته است».
وی با اشاره به اتهام ارتباط با رسانه‌های خارج ازکشوراظهار داشت: «دخترم هيچ رابطه‌ای با اين رسانه‌ها نداشته است. فقط زمانی که دانشجو بود يک مقاله تحقيقی درباره تحريم‌های ظالمانه اقتصادی منتشر کرد و درآن گفته بود که اين تحريم‌ها خيلی به زنان ايرانی فشار آورده. به ما می‌گويند که اين مقاله سند سياه‌نمايی است در حالی که اين سند افتخار دخترم است چون از کشورش دفاع کرده».
پيش از اين معاون فرهنگی قوه قضاييه اتهامات غنچه قوامی را «تبليغ عليه نظام و برخی تعاملات با عناصر ضدانقلاب» عنوان کرده بود.
درهمين حال مادرغنچه قوامی می‌گويد که دادستانی تهران روز دوشنبه قرار منع تعقيب برای يکی از اتهامات او صادر کرده که «اجتماع و تبانی» است.
سوسن مشتاقيان همچنين گفت که دادستان تهران به شکايت خانواده او از «تخلفات پرونده غنچه قوامی» رسيدگی کرده و اين مسئله به بازداشت «فرد متخلف» منجر شده است. وی اما از توضيح جزييات در اين باره خودداری کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024