پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 29.10.2014, 10:34

تقدیم گل به جای آب پاشی و ایجاد هراس

شهروند: موتورسواری که گل می‌داد و اسید روی چهره دختران نمی‌ریخت، دیروز برخی از خیابان‌های شهر را پر از محبت کرد. او ترک یک موتور نشسته بود و درحالی‌که کلاه کاسکت بر سر داشت، با دست‌هایی پر از گل‌های رز، سفید و صورتی درحال حرکت در خیابان بود . خودرویی تعقیبشان می‌کرد تا تصاویر این حرکت نمادین را به ثبت برساند. با دیدن رهگذران یکی از موتورسواران پیاده می‌شد و با دادن یک شاخه گل شهروندان را به آرامش و صلح دعوت می‌کرد.

یک کلیپ ١٥٠ ثانیه‌ای دیروز در فضای مجازی منتشر شد که کاربران اینترنتی را در جای خود میخکوب کرد. بازیگرانش ٢ مرد موتورسوار بودند بدون اسید، بدون بطری آب. ناشناس با کلاه کاسکت و البته دسته‌های گل. مرد ترک نشین با دیدن رهگذران به آنها گل می‌دهد تا شاید در روزهایی که مردم با احتیاط از کنار یکدیگر عبور می‌کنند به جای خشم و نفرت مهربانی و لبخند را به چهر‌های هراسان شان بریزد.

در روزهایی که کابوس اسیدپاشی و صدای حرکت موتور سیکلت‌ها در خیابان، تداعی‌گر مرد شب رویی ست که ظرف اسید را به سمت قربانیانش نشانه می‌رود، حرکت نمایشی ٢ پسر موتورسیکلت‌سوار که در خیابان به زنان و مردان گل می‌دهند، نقطه عطفی است تا در این روزها دیدگاه مان را به همه اقشار جامعه بسط ندهیم. این حرکت نمادین مهم‌ترین حاشیه خوبش ایجاد یک حس عمیق است که مردان ناشناس با تقدیم شاخه‌ای گل، زنان و مردان را به آرامش، صلح و خوشبینی دعوت می‌کنند. احساسی که این روزها جای خالی‌اش به شدت در روابط اجتماعی حس می‌شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024