پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 29.10.2014, 6:59

تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اعتراض به اسیدپاشی

دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز، فجایع اخیر اصفهان را محکوم کردند.

به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان در این مراسم با شعارهایی مانند «حق زن از امنیت/ اسید پاشی و جنایت» و «مجلس، دولت/ حمایت حمایت» اعتراض خود را به حوادث رخ داده در اصفهان نشان دادند و از مسئولان خواستند که مجرمان را هرچه سریعتر شناسایی و مجازات کنند.

همچنین یکی از دانشجویان با ایراد سخنرانی، ضمن مرتبط دانستن خشونت ها علیه زنان با گفتمانی که آنها را در مرتبه ای پست تر نسبت به مردان قرار می دهد، اضافه کرد که چنین گفتمانی مدت هاست که در جامعه وجود دارد و جنایات اخیر نه موضوعی جدید، که تنها صورت افراطی این عقاید هستند.

در نهایت نیز بیانیه فعالان سیاسی دانشگاه قرائت شد. در این بیانیه، دانشجویان ضمن محکوم کردن فاجعه اسیدپاشی، این اتفاق را برآمده از گفتمانی ایدئولوژیک و زن ستیزانه در جامعه دانستند که همه افراد جامعه باید با آن مقابله کنند.

در قسمتی از این بیانیه با ابراز تأسف از عدم بررسی سریع و قاطع مسئولان آمده بود: «فاجعه عمیق تر می شود وقتی که بعد از گذشت حدود یک ماه از این واقعه هنوز عاملان آن دستگیر نشده اند و اخبار ضد و نقیض از تعداد قربانیان، نشانه ای از عدم توجه مسئولان به واقعه است. چطوراز سیستمی که در شمارش قربانیان دچار سردرگمی می شود می توان انتظار داشت تا مسئله را به درستی پیگیری کند؟ کندی روند پیگیری و تاخیر مسئولین در واکنش نشان دادن، بیان کننده کم اهمیت بودن این موضوع در ذهن شان است و حس امنیتی را که شایسته ی شهروندان است بیش از پیش از آنها گرفته و درعوض به مجرمانی منتقل می کند که می پندارند اعمالشان با واکنش سریع و قاطعی مواجه نخواهد شد.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024