جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 29.10.2014, 7:00

تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل دراعتراض به اسیدپاشی

دانشجويان دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل با برگزاری تجمعی اعتراض آميز، فجايع اخير اصفهان را محکوم کردند.
کلمه: دانشجويان در اين مراسم با شعارهايی مانند «حق زن از امنيت/ اسيد پاشی و جنايت» و «مجلس، دولت/ حمايت حمايت» اعتراض خود را به حوادث رخ داده در اصفهان نشان دادند و از مسئولان خواستند که مجرمان را هرچه سريعتر شناسايی و مجازات کنند.
همچنين يکی از دانشجويان با ايراد سخنرانی، ضمن مرتبط دانستن خشونت ها عليه زنان با گفتمانی که آنها را در مرتبه ای پست تر نسبت به مردان قرار می دهد، اضافه کرد که چنين گفتمانی مدت هاست که در جامعه وجود دارد و جنايات اخير نه موضوعی جديد، که تنها صورت افراطی اين عقايد هستند.
در نهايت نيز بيانيه فعالان سياسی دانشگاه قرائت شد. در اين بيانيه، دانشجويان ضمن محکوم کردن فاجعه اسيدپاشی، اين اتفاق را برآمده از گفتمانی ايدئولوژيک و زن ستيزانه در جامعه دانستند که همه افراد جامعه بايد با آن مقابله کنند.
در قسمتی از اين بيانيه با ابراز تأسف از عدم بررسی سريع و قاطع مسئولان آمده بود: «فاجعه عميق تر می شود وقتی که بعد از گذشت حدود يک ماه از اين واقعه هنوز عاملان آن دستگير نشده اند و اخبار ضد و نقيض از تعداد قربانيان، نشانه ای از عدم توجه مسئولان به واقعه است. چطوراز سيستمی که در شمارش قربانيان دچار سردرگمی می شود می توان انتظار داشت تا مسئله را به درستی پيگيری کند؟ کندی روند پيگيری و تاخير مسئولين در واکنش نشان دادن، بيان کننده کم اهميت بودن اين موضوع در ذهن شان است و حس امنيتی را که شايسته ی شهروندان است بيش از پيش از آنها گرفته و درعوض به مجرمانی منتقل می کند که می پندارند اعمالشان با واکنش سريع و قاطعی مواجه نخواهد شد.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024