جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 28.10.2014, 19:18

موسوی و رهنورد دیگر از روزنامه محروم نیستند

میرحسین موسوی که سه سال در زندان خانگی از دسترسی به روزنامه محروم شده بود، تا جایی که خواب دیده بود در حیاط خانه اش درخت روزنامه روییده، حالا دیگر از روزنامه محروم نیست.

به گزارش کلمه، چند روز است که مهندس موسوی و دکتر رهنورد پس از سه سال و نیم محرومیت غیرقانونی، به دو روزنامه از روزنامه های کشور دسترسی پیدا کرده اند و همه روزه می توانند مطالب منتشر شده در این دو روزنامه را مطالعه کنند.

این دو همراه مردم در جنبش سبز که از بهمن ۱۳۸۹ در زندان خانگی به سر می ‌برند، در سوابق کاری خود غیر از سمت های اجرایی و سیاسی، سابقه روزنامه نگاری نیز داشته اند. از این رو تحمل محرومیت طولانی مدت آنها از حق مطالعه اخبار در روزنامه ها، برای آنها دشوارتر بود.

ممنوعیت دسترسی به اخبار روزمره و محرومیت از روزنامه به حدی شدید بود که میرحسین موسوی در آستانه هزارمین روز حصر به فرزندان خود گفته بود آنها (زندانبانان) هزار روز روزنامه به ما بدهکارند و خواب دیده ام از درختی در حیاط روزنامه می چینم.

اما حالا چند روزی می شود که دو روزنامه کثیرالانتشار به طور مرتب در اختیار موسوی و رهنورد قرار می گیرد تا دست کم یکی از حقوقی که در چهار سال گذشته از این زندانیان حاکمیت سلب شده بود، به شکل محدودی به آنها بازگردد.

ساختمان زندان خانگی؛ فرسوده و نیازمند رسیدگی

ساختمان محل سکونت مهندس موسوی و دکتر رهنورد واقع در کوچه اختر خیابان پاستور، که از چهار سال قبل به محل حبس آنها تبدیل شده، به علت قدمت دچار مشکلات ساختمانی جدی است.

در هفته گذشته و پس از بارندگی های اخیر، تکه هایی از نمای سقف کنده شده و به روی زمین ریخته است. راه عبور آب باران از تراس و پشت بام نیز بسته است.

از آنجا که پس از حصر درهای رو به ایوان ساختمان برای تبدیل کردن خانه به زندان جوش داده و میله گذاری شده، امکان دسترسی به فضای باز پشت بام و روی تراس طبقه دوم برای باز کردن راه عبور آب هم وجود ندارد.

این شرایط، باعث نگرانی شده و خطر فرو ریختن سقف را ایجاد کرده است که نیازمند توجه فوری و اقدام مسئولانه زندانبانان برای رفع مشکل است.

کتاب هایی که هنوز برای میرحسین و رهنورد ممنوع است!

با وجود حل مشکل دسترسی به مطبوعات، مشکلات گذشته در ارائه کتاب هایی که مورد درخواست محصورین که از سوی خانواده ایشان تهیه می شود، همچنان باقی است.

ماموران کتابهایی را که فرزندان در ملاقات های هفتگی برای پدر و مادر خود می برند، وارسی می کنند و بسیاری از آنها را به بهانه های مختلف به محصورین تحویل نمی دهند. بهانه هایی همچون وجود امضا و یادداشت در صفحه اول کتاب ها!

به طوری که در آخرین مورد، از مجموع ۹ کتاب تحویل شده که همگی قانونی و دارای مجوز وزارت ارشاد بوده اند، تنها سه عدد به مهندس موسوی و دکتر رهنورد داده شده است.

حال محصورین خوب است/ رضایت از عمل چشم

حال محصورین و روحیه آنها خوب گزارش شده و نتیجه عمل چشم آنها نیز مثبت بوده است.

در هفته های گذشته، این دو یار محصور جنبش سبز پس از گذشت حدود سه ماه از تشخیص پزشک معالج، توسط یک پزشک معتمد دولت و خانواده، با هزینه شخصی خود مورد مداوا و عمل چشم قرار گرفتند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024