چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 24.10.2014, 7:15

توقف پیشروی داعش در کوبانی

در حالی که مقامات آمريکايی اعلام کردند، پيشروی داعش در شهر کوبانی سوريه متوقف شده است، منابع سوری از وقوع درگيری‌های شديد ميان افراد مسلح داعش و کردها در سه محور شهر کوبانی خبر دادند.
ايسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نيوز عربی، مقامات آمريکايی اعلام کردند که پيشروی داعش در شهر کوبانی سوريه متوقف شده است و احتمالاً کردها می‌توانند برای دوره‌ای نامشخص با حمايت حملات جنگنده‌های ائتلاف در برابر داعش ايستادگی کنند.
يک مقام وزارت دفاع آمريکا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: جنگ و درگيری ميان اعضای داعش و کردها از حدود يک هفته پيش تغيير نکرده است و کردها می‌توانند در برابر داعش ايستادگی بيشتری داشته باشند.
يک مقام ديگر در فرماندهی مرکزی آمريکا نيز اعلام کرد اگر به رويدادهای کوبانی نگاه کنيم، مشاهده می‌کنيم که حدود يک هفته است که درگيری‌ها در کوبانی تغيير خاصی نداشته است.
از سوی ديگر درگيری‌های شديدی ميان اعضای داعش و کردها در سه محور اصلی شهر کوبانی رخ داد.به گزارش منابع، اين درگيری‌ها در منطقه الصناعه در شمال شرق کوبانی و در نزديکی منطقه الحريه و خيابان التلل و همچنين در جنوب غرب کوبانی رخ داد.
مخالفان سوری نيز اعلام کردند که نيروهايی را به کوبانی برای مشارکت در جنگ عليه داعش اعزام کرده‌اند.
در بيانيه صادره از سوی گروه‌های مخالف سوری آمده است: ما از ائتلاف ضدداعش می‌خواهيم تا از ارتش آزاد سوريه برای مقابله با گروه داعش حمايت کند و همچنين بر اهميت هماهنگی ميان تمامی تشکيلات نظامی حاضر در کوبانی با گروه‌های ارتش آزاد جهت از بين بردن داعش تاکيد می‌کند.در همين راستا جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش حملاتی را به پايگاه‌های اين گروه در کوبانی انجام دادند و اين در حالی است که اعضای داعش روز پنجشنبه وارد روستای تل شعير در غرب کوبانی شده و درگيری‌هايی ميان آنها با کردها رخ داد که موجب کشته شدن چهار تن از نيروهای کرد شد.همچنين منابعی به شبکه عربی الجزيره اعلام کردند اعضای داعش يک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه مکتله را منفجر کردند.
همچنين رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکيه اعلام کرد که توافقی درخصوص اعزام ۲۰۰ تن از پيشمرگ‌های کرد در عراق برای رفتن به کوبانی از طريق مرزهای ترکيه صورت گرفته است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024