شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Fri, 24.10.2014, 7:02

سيامند رحمان رکورد وزنه‌برداری جهان را شکست و طلا گرفت

در ادامه رقابتهای وزنه‌برداری دومين دوره بازی‌های پاراآسيايی و در آخرين روز مسابقات اين رشته صبح امروز سيامند رحمان نماينده دسته ۱۰۷+ کيلوگرم ايران موفق به کسب مدال طلای اين رقابتها شد. اين مدال سی و ششمين مدال طلای ايران در بازی های پاراآسيايی محسوب می شود.
به اينچئون، منصور پورميرزايی ديگر نماينده ايران در اين دسته مدال نقره را از آن خود کرد.
مهر : سيامند رحمان در اين دسته در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه‌ ۲۷۲ کيلوگرمی شد و با توجه به فاصله‌اش با رقبايش مدال طلايش را قطعی کرد. وی در حرکت دوم نيز با انتخاب وزنه ۲۸۷ کيلوگرمی به رکورد جهان که در اختيار خودش بود حمله کرد و با ثبت اين وزنه رکود جهان را به ميزان دو کيلوگرم ارتقا داد. وی در حرکت سوم وزنه ۲۹۰ کيلوگرمی را مهار کرد و بار ديگر رکورد جهان را به ميزان ۳ کيلوگرم ارتقا داد. با توجه به قهرمانی سيامند وی يک حرکت ديگر نيز می‌توانست انجام دهد که برای حرکت چهارم وزنه ۲۹۲ کيلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار اين وزنه برای بار سوم رکورد جهان را شکست تا قوی‌ترين مرد جهان لقب بگيرد.
مدال نقره اين وزن به منصور پورميرزايی رسيد. پورميرزايی در حرکات اول و دوم به ترتيب وزنه‌های ۲۴۵ و ۲۵۵ کيلوگرمی را مهار کرد، اما در حرکت سوم در مهار وزنه ۲۶۵ کيلوگرمی ناکام ماند تا با همان ۲۵۵ کيلوگرم مدال نقره را از آن خود کرده باشد. مدال برنز نيز به وزنه‌بردار کره‌ای با ۲۳۵ کيلوگرم رسيد.
وزنه‌برداران ايران پيش از اين موفق به کسب ۳ مدال طلا و ۳ نقره در اين رقابتها شده بودند. بدين ترتيب تيم ۹ نفره وزنه‌برداری جانبازان و معلولان با کسب ۴ مدال طلا و ۴ نقره به کار خود در دومين دوره بازی‌های پاراآسيايی پايان داد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024