جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 23.10.2014, 11:53

مانیتورهای فوق‌عریض به ایران آمدند

شهروند

مانیتورهای فوق‌عریض IPS که برای اولین‌بار در نمایشگاه CES ٢٠١٤ آمریکا به نمایش درآمدند، وارد بازار ایران شدند. این سری از نمایشگرها که توسط یک برند سرشناس تولید لوازم‌الکترونیک عرضه شده، فضای نمایش را نسبت به استاندارد معمول مانیتور ١٢‌درصد افزایش داده است.

این‌سری نمایشگرها در دنیا مشهور به مانیتور فوق‌‌عریض (Ultra wide) هستند که با رزولوشن UltraHD ١٠٨٠× ٢٥٦٠ نسبت به مانیتورهای معمولي Full HD ارتقا یافته‌اند. استفاده از تكنولوژي IPS در ساخت این مانیتورها، منجربه زاویه‌دید وسیع‌تر، کیفیت تصویر بهتر و دقت بالای رنگ می‌شود. این نمایشگرها هم‌اکنون در بازار ایران با ٣ سایز ٢٥، ٢٩ و ٣٤ اینچ ارایه شده است و ازجمله ویژگی‌های آن می‌توان به نمايش چند پنجره به‌ صورت همزمان و قابلیت نمایش ٢ تصویر از ٢ورودی مجزا در يك زمان و قابلیت ضدلرزش بودن تصویر اشاره کرد.

همچنین با اضافه‌شدن قابلیت Reader Mode یا مطالعه‌مانیتور در این سری، نور آبی صفحه نمایش تعدیل شده و بدون آسیب‌رسانی به چشم، امکان استفاده طولانی‌‌مدت هنگام کار، بازی، تماشای ویدئو و مطالعه متن فراهم شده است. در این سری از تلویزیون‌ها، انتقال سرعت بالای ٢٠گیگابایت در ثانیه باعث شده است تماشا و تدوین فیلم با کیفیت ٤k امکان‌پذیر شود. استفاده از بدنه فلزی صاف و براق و پایه کریستالی شفاف در طراحی این مانیتورها در محیط‌های تاریک احساس معلق بودن صفحه‌نمایش در هوا را القا می‌کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024