پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 23.10.2014, 6:00

بیانیه مشترک معاون اول رییس‌جمهور ایران و نخست وزیر عراق

ايران و عراق در يک بيانيه مشترک مطبوعاتی که در پايان سفر نخست‌وزير عراق به تهران منتشر شد، با اشاره به ابعاد راهبردی مناسبات تهران – بغداد که براساس احترام متقابل و منافع مشترک بين دو کشور استوار است، نسبت به رشد روزافزون روابط دوجانبه ابراز خشنودی کرده و بر تمايل خود در افزايش اين روابط در تمامی سطوح تأکيد کردند.
ايسنا، در بيانيه مشترک دفتر معاون اول رييس‌ جمهوری اسلامی ايران و نخست وزير جمهوری عراق آمده است:
«در پاسخ به دعوت رسمی  اسحاق جهانگيری معاون اول رييس‌جمهوری اسلامی و حيدر العبادی نخست وزير جمهوری عراق در صدر هیأتی عالی‌رتبه از تاريخ ۲۸ لغايت ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۳ به جمهوری اسلامی ايران سفر نمود.
نخست وزير عراق با رييس‌جمهوری اسلامی و مسئولين ديدار کرد و در فضايی برادرانه و صميمی مذاکراتی به عمل آوردند.
طرفين طی اين ديدارها، ابعاد مختلف روابط دوجانبه و مسايل منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. طرفين با تأکيد بر ابعاد راهبردی مناسبات دوجانبه فی ما بين دو کشور همسايه که براساس احترام متقابل و منافع مشترک بين دو کشور استوار می‌باشد، نسبت به رشد روزافزون روابط فيمابين ابراز خشنودی نموده و بر تمايل خود در افزايش اين روابط در تمامی سطوح و از جمله روابط سياسی، اقتصادی، امنيتی و تجاری تأکيد ورزيده و توافق نمودند سومين نشست کميسيون عالی مشترک ظرف ماه‌های آينده در بغداد برگزار شود.
در اين سفر ديدارهايی در سطح وزيران با همتايان خود در زمينه‌های نفت، انرژی، آب و بازرگانی به عمل آمد و بر فعال نمودن يادداشت‌های تفاهم قبلی امضاء شده فی ما بين در اين زمينه‌ها موافقت به عمل آمد.طرفين بر اهميت ثبات در منطقه تاکيد و خطر تروريسم را تهديدی برای امنيت جهانی برشمرده و بر تمرکز تلاش‌های سياسی بين‌المللی جهت مقابله با اين خطر روزافزون تأکيد نمودند.
جمهوری اسلامی بار ديگر بر حمايت کامل خود از دولت و ملت عراق در مبارزه با گروه‌های تروريستی تأکيد نمود. در اين زمينه طرف عراقی مراتب تشکر و امتنان خود را از موضع ايران در حمايت از اين کشور در مبارزه با تروريسم ، ابراز داشت. ضمناً طرفين بر تداوم همکاری‌های فی‌مابين در اين زمينه تأکيد کردند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024