پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 21.10.2014, 14:46

مصطفی دانشجو، وکيل محبوس دراويش گنابادی به اغما رفت

مصطفی دانشجو، وکيل محبوس دراويش گنابادی در زندان اوين که به دليل کم کاری ريه و عارضه آريتمی قلبی بيهوش شده بود، ساعتی پيش از بهداری اوين به بند ۸ آن زندان بازگردانده شد.
به گزارش مجذوبان نور، علت بيهوشی اين وکيل دادگستری که چهارمين سال از حبس هفت ساله و نيمه خود را می‌گذراند، تشديد بيماری قلبی و ريوی ناشی از اعتصاب غذای ۳۰ روزه و شرايط بد محل حبس عنوان شده است.
بهداری اوين در درمان سرپايی اين درويش گنابادی که به گفته پزشکان متخصص از بيماری قلبی ناشی از کاهش حجم ريه رنج می‌برد، تنها به اکسيژن و نوار قلب اکتفا کرده و ساعتی پيش او را به بند بازگردانده‌اند.
دانشجو در ۲۸ مردادماه، پس از آنکه افشين کرم‌پور، ديگر درويش زندانی، با دستور ناگهانی دادستان تهران و هنگام گذراندن دوره درمانی از بيمارستان شهدای تجريش به بند ۴ اوين انتقال يافت، در حرکتی اعتراضی خواهان قطع درمان و بازگشت به زندان شد.
تيم پزشکی دانشجو که مخالفت خود را با بازگشت اين وکيل دادگستری به زندان اعلام کرده بودند، در نامه‌ای متذکر شده بودند که اين زندانی بايد هر ۱۵ روز يک بار مورد معاينه قرار گيرد.
دانشجو اينک در يک اتاق ۲۵ نفره با سقفی کوتاه محبوس بوده و پس از بازگشت از بيمارستان به زندان، بار‌ها به عارضه بيهوشی ناشی از کم کاری ريه و ضعف شديد جسمی دچار شده است. وی در جريان اعتصاب غذای سی روزه دراويش گنابادی زندان‌های اوين تهران و زندان شيراز به اعتصاب دارو نيز مبادرت کرده بود که همين امر سلامت جسمی او را در معرض خطرهای جدی تری قرار داد.
يادآور می‌شود در اسناد درمانی دانشجو تاکيد شده است که اين وکيل زندانی بايد دوره بازتوانی ريوی و قلبی را در مرکز قلب بگذرانند اما مقامات قضايی با انتقال او به مرکز قلب تهران موافقت نکردند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024