پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 21.10.2014, 6:23

خشکسالی شديد در ۸ استان ایران

مهر: رئيس مرکز ملی خشکسالی و مديريت بحران سازمان هواشناسی از خشکسالی شديد تا متوسط برای سه سال متوالی در هشت استان کشور از جمله استان تهران خبر داد.
وی افز ود:  در يک ماهه انتهايی سال زراعی ۹۲-۹۳ منتهی به پايان شهريور ماه يک سوم شمالی کشور شرايط خشکسالی ضعيف متوسط تا شديد را داشتند و مناطقی از گيلان و مازندران دچار خشکسالی بسيار شديد بودند.
وی همچنین : در ۶ ماهه انتهايی سال زراعی گذشته يعنی فصل بهار و تابستان ۹۳ مناطقی از شمال، غرب و شمال غرب کشور خشکسالی متوسط تا شديد و استان گيلان دچار خشکسالی شديد و بسيار شديد بود.
رئيس مرکز ملی خشکسالی و مديريت بحران سازمان هواشناسی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته يک سوم شمالی کشور به ويژه اردبيل، سمنان، تهران، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان خشکسالی های متوسط، شديد و بسيار شديد داشتند.
فاتح تصريح کرد: در ۲۴ ماه گذشته يعنی دو سال زراعی پياپی استان های البرز، تهران، قم، سمنان، اردبيل، همدان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان درگير خشکسالی متوسط تا شديد بودند که البته استان های خراسان شمالی، سمنان و تهران در اين مدت خشکسالی بسيار شديد داشتند.
به گفته وی در ۳۶ ماه گذشته يعنی سه سال زراعی پياپی مناطقی از غرب، شمال و شرق کشور به ويژه خراسان شمالی دچار خشکسالی متوسط تا شديد بودند.
رئيس مرکز ملی خشکسالی و مديريت بحران سازمان هواشناسی يادآور شد: هرچه مدت زمانی که استان ها با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند طولانی تر باشد يعنی بحران در اين استان ها در زمينه خشکسالی جدی تر است و مسئولان بايد در اين مناطق با برنامه ريزی اصولی اين معضل را با جديت پيگيری کنند.
فاتح تاکيد کرد: بر اين اساس استانهای تهران، البرز، قم، سمنان، اردبيل، همدان، خراسان و گلستان و به ويژه خراسان شمالی مناطقی اند که حدود دو تا سه سال متوالی است دچار خشکسالی هستند و بايستی برنامه ريزی مدونی برای مقابله با بحران در اين استانها انجام شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024