پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 19.10.2014, 11:43

ایران چه تجهیزاتی به ارتش لبنان هدیه داد؟

تلویزیون المنار لبنان در گزارشی لیست پیشنهادی تجهیزات نظامی اهدایی جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان را منتشر كرد. به گزارش فارس، در حالی كه هدیه نظامی روسیه به ارتش لبنان همچنان در حالت تعلیق به سر می‌برد و هدیه سه میلیارد دلاری پادشاه عربستان برای تجهیز ارتش لبنان با سلاح فرانسوی در هاله‌یی از ابهام به سر می‌برد، اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تجهیز بدون قید و شرط ارتش این كشور مخالفت و سراسیمگی جریان‌های نزدیك به غرب در لبنان را به دنبال داشت.

شبكه خبری المنار در گزارشی از محتوای نامه سفارت ایران در بیروت به مقامات لبنانی پرده برداشت و تاكید كرد كه تهران در نامه مذكور لیست تجهیزات نظامی اهدایی‌اش به ارتش لبنان را ارایه كرده است. براساس این گزارش لیست تجهیزات نظامی اهدایی جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان بدین شرح است: تیربار دوشكا، مهمات دوشكا، توپ 120 میلیمتری، مهمات توپ 120 میلیمتری، توپ و مهمات توپ 60 میلیمتری، موشك انداز ضد زره تاو، موشك تاو، گلوله توپ 155 میلیمتری، دوربین دید در شب، گلوله تانك «تی 55» و مهمات تانك «تی 55» و مهمات تانك «تی 62».

این گزارش حاكی است كه لیست ارسالی از طرف جمهوری اسلامی ایران بر اساس پیشنهاد هیات نظامی لبنانی كه قرار است ظهر شنبه (دیروز) به ریاست «سمیر مقبل» وزیر دفاع لبنان به تهران سفر كنند، قابل افزایش است. این گزارش حاكی است كه با وجود استقبال حزب‌الله، وزیر امور خارجه و رییس پارلمان لبنان و همچنین بسیاری از شخصیت‌های جریان هشت مارس از هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان، اما «دیوید هیل» سفیر امریكا در بیروت در دیدار با برخی مقامات لبنانی از مخالفت واشنگتن با به سرانجام رسیدن این هدیه نظامی سخن گفته است، زیرا امریكا به هیچ روی دوست ندارد كه لبنان از دایره نفوذش خارج شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024