جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 19.10.2014, 10:38

شوک الکتریکی به یک زندانی به دلیل مطرح کردن بحث سیاسی در بند

یک زندانی سیاسی کرد به نام سینا قاسمی، ۲۰ ساله را به دلیل مطرح کردن بحث های سیاسی در بند، از بند جوانان خارج کرده اند و پس از انتقال او به سلول انفرادی، دست و پای او را بسته اند و با باتوم و شوک الگتریکی او را مورد شکنجه قرار داده اند.

یک فعال حقوق بشر به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت، گارد ویژه زندان مرکزی ارومیه، یک زندانی سیاسی کرد به نام سینا قاسمی، ۲۰ ساله را به بهانه مطرح کردن بحث های سیاسی در بند، از بند جوانان خارج کرده اند و پس از انتقال او به سلول انفرادی، دست و پای او را بسته اند و با باتوم و شوک الگتریکی به آزار واذیت بدنی او اقدام کرده اند.

این فعال حقوق بشر به کمپین گفت:« مسولان زندان پس از ضرب و شتم این زندانی را به بند کارگری منتقل کرده اند در حالیکه آثار ضرب و شتم کاملا روی بدنش مشخص بوده است. ظاهرا انتقال او به بند کارگری غیر از تنبیه مضاعفش به این دلیل بوده که نمی خواستند ضرب و شتم او از سوی هم بندی هایش دیده شود و یا به نحوی به رسانه‌های خارج از زندان رسانده شود.»

به گفته این فعال حقوق بشر، سینا قاسمی، اهل کردستان و ۲۰ ساله کرد در اسفند ماه سال ۹۲ در شهر ارومیه از سوی نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت شد و پس از دو هفته بازجویی در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات ارومیه به بند جوانان زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است. این زندانی در اوایل مهرماه امسال به اتهام تبلیغ علیه نظام از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه به یک سال حبس محکوم شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024