سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 28.09.2014, 7:10

بورسيه ۱۶۰۰ دانشجو غيرقانونی است

سرپرست وزارت علوم٬ تحقيقات و فناوری با تاکيد بر اينکه ملاک در تعيين وضعيت بورسيه‌ها آيين‌نامه وقت است٬ گفت: از بين ۱۶۰۰ نفری که بورسيه آن‌ها دچار ايراد است حدود ۴۸۰ نفر مربيان دانشگاه‌ها بوده که به آن‌ها بورس ادامه تحصيل دادند.
خانه ملت: محمدعلی نجفی درباره آخرين وضعيت کميته بررسی مصاديق بورسيه‌ها افزود: بر اساس اقداماتی که انجام شده تاکنون ۳۷۰۰ نفر از دانشجويان مورد بررسی قرار گرفتند که البته اين افراد در سمت‌های مختلفی قرار داشتند؛ بدان معنا که برخی از آنان مربيان دانشگاه‌ها بودند که به آن‌ها برای ادامه تحصيل، بورس دادند و عده‌ای ديگر کسانی هستند که بورس خارج کشور به آن‌ها داده شده اما بعد از مدتی اين بورس را به داخل تبديل کردند.
وی ادامه داد: بررسی‌های اوليه ما نشان می‌دهد که از اين ۳۷۰۰ نفر٬ حدود ۲۱۰۰ نفر طبق ضوابط و آيين‌نامه‌های وقت مشکلی ندارند؛ البته ناگفته نماند که اگر اکنون وزارت علوم بخواهد آيين نامه‌ای تنظيم کند شايد سخت‌گيری بيشتری از نظر سطح علمی و معدل داشته باشد به گونه‌ای که اين افراد نيز نتوانند بر اساس آيين‌نامه جديد بورسيه شوند.
سرپرست وزارت علوم٬ تحقيقات و فناوری٬ با بيان اينکه در حال حاضر ملاک اين وزارتخانه برای بررسی وضعيت بورسيه‌ها آيين‌نامه وقت است٬ يادآور شد: پيش‌بينی و محاسبات اوليه ما نشان می‌دهد که حدود ۱۶۰۰ نفر از بورسيه‌ها با توجه به آيين‌نامه زمان خود ايراداتی دارند به گونه‌ای که ممکن است اين ايرادات منجر به محروميت آن‌ها از تحصيل شده يا اينکه در نهايت موجب تبديل بورس آنان به ادامه تحصيل با هزينه شخصی شان شود.
وی درباره وظيفه تعيين شده برای تشکيل کميته ۵ نفره نسبت به بررسی وضعيت دانشجويان بورسيه٬ تصريح کرد: وظيفه اين کميته٬ تطبيق وضعيت تک تک افراد بر اساس دستورالعملی است که از سوی وزارت علوم تنظيم شده است. بر اساس اين آيين‌نامه وزارت علوم ۳۷۰۰ نفر را در چند گروه کلی تقسيم‌بندی کرده که قرار است پرونده هر فرد در کميته ۵ نفره بررسی و در نهايت اگر مشکلی در تحصيل آن‌ها وجود نداشته باشد به خودشان و دانشگاه اعلام شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024