جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 28.09.2014, 7:52

حسن روحانی آمریکا را به مقصد روسیه ترک کرد

حسن روحانی  نيويورک را به مقصد آستاراخان در روسيه ترک کرد تا در چهارمين اجلاس سران کشورهای حاشيه دريای خزر شرکت کند.
مهر: به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری،حسن روحانی عصر شنبه به وقت محلی ،صبح يکشنبه به وقت تهران، نيويورک را به مقصد آستاراخان در روسيه ترک کرد تا در چهارمين اجلاس سران کشورهای حاشيه دريای خزر شرکت کند.
ايران، روسيه، جمهوری آذربايجان، قزاقستان و ترکمنستان، پنج کشور حاشيه دريای خزر هستند. سه اجلاس پيشين سران کشورهای حاشيه دريای خزر به ترتيب در ترکمنستان، ايران و جمهوری آذربايجان برگزار شده است.
در مراسم بدرقه حسن روحانی در فرودگاه جان اف کندی نيويورک ، سفير و معاون نمايندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل و جمعی از کارکنان اين نمايندگی حضور داشتند.
روحانی روز سه شنبه اول مهر ماه برای شرکت در شصت و نهمين اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نيويورک شده بود.
رييس جمهوری در جريان سفر پنج روزه خود به نيويورک ، علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سخنرانی در نشست سران در زمينه تغييرات آب و هوا، با سران کشورهای مختلف و مقامات نهادهای بين المللی از جمله دبيرکل سازمان ملل متحد و رييس شورای اروپايی ديدار و گفت و گو کرد.
روحانی در جريان اين سفر با روسای جمهوری ترکيه، ونزوئلا، فرانسه، اتريش، اسلوونی، بوليوی، سوييس، عراق و گينه و همچنين نخست وزيران ژاپن، انگليس، عراق، گرجستان و لبنان و وزير امور خارجه آلمان ديدار کرد و درباره مهمترين مسايل دوجانبه ، منطقه ای و بين المللی به بحث و تبادل نظر پرداخت.
روحانی همچنين طی نشست هايی جداگانه در جمع نخبگان سياسی انديشکده های آمريکايی، اعضای انديشکده های آمريکايی، فعالان و صاحبنظران و سرمايه گذاران شرکت های آمريکايی، رهبران جوامع اسلامی آمريکا، ايرانيان مقيم آمريکا، کارآفرينان ايرانی مقيم آمريکا و اساتيد و دانشجويان ايرانی مقيم اين کشور حاضر شد و ديدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ايران را تشريح کرد.
روحانی در اين سفر، ضمن گفت و گوی اختصاصی با شبکه های تلويزيونی Pbs و CNN ، طی نشستی مطبوعاتی در نيويورک به سوالات نمايندگان رسانه های بين المللی پاسخ داد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024