پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 21.09.2014, 16:53

آمریکا آماده اعزام نیرو به سوریه می‌شود

دبی-العربیه.نت فارسی

به گفته “پیتر کینگ”، سناتور جمهوری خواه، ایالات متحده آمریکا برای مقابله با داعش در سوریه و عراق، در حالی که ده ها هزار کرد به سوی ترکیه در حال فرارند، چاره ای جز اعزام نیروی زمینی ندارد.

“پیتر کینگ” به “ساندی تایمز” گفت: “غرب با جنگی طولانی و سخت با داعش روبروست. اوباما در حال تجدید نظر در عدم تمایل سابق خود در اعزام نیروی زمینی به سوریه است. این اقدام پس از مشورت با کارشناسان نظامی صورت گرفته، که به وی گفتند برای رسیدن به هدف حضور نیرو در میدان جنگ ضروری است”.

این توضیحات پس از آن بیان می شود که در 24 ساعت گذشته بیش از 70 هزار کرد برای فرار و نجات خود از حملات داعش به ترکیه فرار کرده اند. داعش توانسته در پی هجوم خود به منطقه کرد نشین کوبانی بیش از 100 روستا را تصرف کند.

“کینگ” گفت : ” با امتناع از اعزام نیرو به سوریه، صدای اوباما همانند طبلی بی صدا خواهد بود، که کسی آنرا نخواهد شنید”.

این تحول جدید پس از سخنرانی ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنگره صورت می گیرد. وی در این سخنرانی گفته بود: “برای پیروزی علیه داعش، دخالت میدانی ضروری است”.

سناتور کینگ می گوید این پیام نظامی گوش های شنوای در کنگره و ریاست جمهوری را به خود جلب کرده است.
سناتور کینگ به ساندی تایمز گفت : “رئیس جمهوری بیش از آنچه که فکر می کرد باید انجام دهد. رئیس جمهوری با اعزام 2000 نیرو به عراق اقدام تحسین برانگیزی انجام داد”.

کینگ افزود: “در عملیات زمینی حضور افسران سیا و نیروهای ویژه ضروری خواهد بود”. کینگ عضو کمیته امنیت کشور و رئیس کمیسیون امنیتی و ضد تروریسم مجلس نمایندگان است.

وی به این روزنامه بریتانیایی گفت : “ما با تمام سلاح هایی که در اختیار داریم، بیشترین ترس و وحشت را در داعش بوجود می آوریم”.

کینگ می افزاید: “من با موضع کاخ سفید که خطر داعش را محدود به خاورمیانه می داند، موافق نیستم. اروپاییانی که می توانند بدون ویزا وارد ایالات متحد شوند، به سوریه و عراق رفته و به گروه شبه نظامی و تندرو داعش پیوسته اند”.

وی توضیح داد: “هزاران اروپایی می توانند هر لحظه که اراده کنند به ایالات متحده سفر کنند. برای بریتانیا، فرانسه و یا هر کشور اروپایی دیگری بسیار مشکل است همه شهروندان خود را که به خاورمیانه رفت و آمد می کنند، تحت نظر بگیرند.

در اقدامی نادر و با موافق هر دو حزب، کنگره آمریکا لایحه ای را تصویب کرد، که به دولت این کشور اجازه می دهد، مخالفان میانه روی رژیم اسد را برای مقابله با داعش، آموزش و تجهیز کند. کینگ از نمایندگانی بود که به این طرح اوباما رای مثبت داد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024