پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 21.09.2014, 9:24

ادامه تجمع دراویش گنابادی

نيروهای امنيتی و انتظامی از ساعات اوليه صبح روز يکشنبه ۳۰ شهريور حدود ۳۰۰ درويش گنابادی عضو «کمپين کوچ به زندان اوين» را که قصد ادامه تجمع ناکام روز گذشته‌شان در مقابل دادستانی را داشتند به محاصره سربازان و خودروهای انتظامی درآورده‌اند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی مجذوبان نور، دراويش در تنگنای محاصره ماموران که مانع از حرکت آن‌ها به سمت دادستانی می‌شوند قرار گرفته و صدای فرياد از خيابان بهشت به گوش می‌رسد.اين افراد که در ميان آن‌ها نزديک به ۵۰ زن نيز حضور دارند توسط مامورين انتظامی و ماشين‌های ون و انتظامی محاصره شده‌اند تا جمعيت به سمت کاخ دادگستری و دادستانی کشيده نشود.همچنين خبرها حاکی از آن است که در جريان وقايع امروز خانم نازيلا نوری، پزشکی که به تازگی خطاب به آقای حسن روحانی رييس جمهور ايران نامه نوشته و از وی خواستار پايان بخشيدن به ستم بر دراويش گنابادی و تصحيح حرف‌های وزير اطلاعات شده بود، توسط نيروهای مستقر در خيابان بهشت دستگير شده است.دراويش گنابادی از صبح روز گذشته به دنبال اعلام اين خبر که قصد تجمع صلح آميز با دستان و چشم‌های بسته در مقابل دادستانی دارند در محدوده بازار تهران مورد حمله ماموران قرار گرفته و از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب ديروز قريب به ۸۰۰ نفر از آنان بازداشت شدند.
اين دراويش با اعلام اينکه ساعت ۹ امروز مقابل دادستانی گردهم خواهند آمد گفته بودند هدفشان از برگزاری تجمع مقابل دادستانی پايان بخشيدن به حملات خودسر‌ها به پيروان متصوفه و برداشتن نگاه امنيتی از دراويش است و در صورتی که مسوولان به خواسته ايشان توجه نکنند حاضرند خودخواسته و بدون درگيری به زندان بروند.
يادآور می‌شود اين کمپين از زمانی راه افتاده است که ۹ درويش گنابادی محبوس در زندان‌های اوين تهران و نظام شيراز در اعتراض به رفتارهای غيرقانونی با دراويش دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند . ‬‎




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024