جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 20.09.2014, 8:00

ظريف در نیویورک با وزير امور خارجه نروژ ديدار کرد

وزير امور خارجه جمهوری اسلامی در پی ديدار با مسئول اروپايی مذاکرات هسته ای در نيويورک گفت: در صورتی که طرف مقابل آمادگی اتخاذ تصميمات سخت را داشته باشد امکان رسيدن به توافق حتی قبل از ۳ آذر وجود دارد.
مهر، محمد جواد ظريف امروز در محل نمايندگی جمهوری اسلامی در نيويورک با بورگه برنده، وزير امور خارجه نروژ ديدار کرد.
در اين ملاقات آخرين تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای ميان جمهوری اسلامی ايران و کشورهای ۱+۵ و همچنين تحولات منطقه ای و همکاريهای دوجانبه فی ما بين مورد گفتگو قرار گرفت.
ظريف در اين ملاقات اظهار داشت: در صورتی که طرف مقابل آمادگی اتخاذ تصميمات سخت را داشته باشد امکان رسيدن به توافق حتی قبل از ۳ آذر وجود دارد.
وی با اشاره به آخرين تحولات مربوط به عراق گفت: در شرايطی که امنيت عراق در مرکز و شمال اين کشور توسط گروه تروريستی داعش مورد تهديد قرار گرفت؛ جمهوری اسلامی کمکهای خود را بلافاصله روانه آن کشور کرد.
وی رويکرد برخی از کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای در برخورد با تحولات منطقه مهم و استراتژيک خاورميانه و بويژه سوريه و عراق را به دور از واقع بينی توصيف کرد و بر ضرورت اصلاح اين رويکرد و توجه به خواست و انتخاب ملت ها تاکيد کرد. وی تهديد گروههای تروريستی فعال در منطقه را جدی دانست و افزود از اين سياست توهم آميز که با تقويت يک گروه تروريستی قادر به دفع تهديدات گروه تروريستی ديگری باشيم بايد پرهيز کرد.
بورگه برنده وزير امور خارجه نروژ نيز در اين ديدار ضمن تصريح بر نفوذ و نقش منحصر به فرد جمهوری اسلامی ايران در منطقه اظهار داشت: اگر هشياری و دخالت بموقع ايران در مقابله با تهديد گروه داعش نبود؛ اين گروه بر بسياری از مناطق مهم و استراتژيک سوريه و عراق سلطه می يافت. وی روابط دو جانبه بين دو کشور را رو به پيشرفت و گسترش توصيف کرد و افزايش تماسهای فی ما بين را فرصتی مناسب برای تقويت مناسبات در حوزه های مختلف دانست.
وزير امور خارجه نروژ در پاسخ به تاکيد دکتر ظريف مبنی بر توجه بيشتر به حل مشکلات دانشجويان ايرانی مقيم آن کشور و ضرورت حل آنها وعده داد اين موضوع را با مراجع ذيربط  در کشورش پيگيری و در جهت حل آنها تلاش کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024