چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 17.09.2014, 7:59

مذاکرات ايران و ۱+۵ بزودی برگزار می شود

ظريف برنامه مذاکرات هسته‌ای تا پيش از ورود رئيس جمهور را تشريح کرد/ مذاکرات ايران و ۱+۵ جمعه برگزار می شود
وزير امور خارجه  ایران در بدو ورود به نيويورک از ديدارهای دو جانبه امروز با کاترين اشتون و ساير اعضای ۱+۵ ظرف امروز و فردا خبر داد .
مهر، محمد جواد ظريف،  که برای شرکت در مذاکرات هسته ای ايران و ۱+۵ به نيويورک سفر کرده است، گفت: پيش از آغاز نشست های عالی رتبه شصت و نهمين مجمع عمومی سازمان، ديدارهايی با اعضای گروه ۱+۵ به طور دوجانبه و گروهی صورت می گيرد.
طریف افزود: اين مذاکرات با ديدار ظهر چهارشنبه با خانم کاترين اشتون آغاز می شود و بعد هم جلساتی دو جانبه خواهد بود.ظريف همچنين از برگزاری نشست مديران سياسی گروه ۱+۵  خبر داد و گفت: اين نشست نيز روز جمعه برگزار خواهد شد.
وی تصريح کرد: جلساتی هم با گروه های مطالعاتی و اتاق های فکر در نيويورک برنامه ريزی شده است که در روزهای آينده و قبل از ورود رئيس جمهور برگزار خواهيم کرد.
ظریف برای شرکت در شصت و نهمين مجمع عمومی سازمان ملل و دور جديد مذاکرات جمهوری اسلامی  و ۱+۵، در صدر هياتی ظهر سه شنبه به وقت محلی، وارد فرودگاه جان اف کندی نيويورک شد.محمد جواد ظريف را در اين سفر ديپلماتيک، عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بين المللی، مجيد تخت روانچی، معاون اروپا و آمريکا، حميد بعيدی نژاد، مديرکل سياسی و بين الملل و جمعی ديگر از مديران سياسی، حقوقی و رسانه ای وزارت امور خارجه همراهی می کنند.
هفتمين دور مذاکرات جمهوری اسلامی و اعضای گروه پنج بعلاوه يک، پنجشنبه ۲۷ شهريور و در سطح معاونان وزيران خارجه برگزار خواهد شد.
محمد جواد ظريف و کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا نيز در اين مذاکرات حضور خواهند داشت. اين دو، يک روز پيش از آغاز رسمی مذاکرات، يعنی ظهر چهارشنبه در يک نهار کاری با يکديگر ديدار و گفتگو خواهند کرد.
وی همچنين شامگاه چهارشنبه در شورای روابط خارجی آمريکا، آخرين مواضع جمهوری اسلامی ايران را درباره مسائل منطقه و جهان تشريح خواهد کرد.
.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024