جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 17.09.2014, 7:52

سدهای لار و لتیان خشک شدند

مديرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از خشک شدن سد لار و لتيان در منطقه شرق تهران در پی افزايش ميزان مصرف خبر داد و اعلام کرد: با وضعيت پيش آمده احتمال قطعی آب مناطق شرق تهران قوت گرفت.
حميد رضا جانباز در گفت وگو با ميزان، از قطع آب ٣٠۵٧ مشترک پرمصرف خبر داد و اعلام کرد: با پايان يافتن مهلت يک‌ماهه اين شرکت برای اصلاح رفتار مصرف اين مشترکان آب به مدت ٧ ساعت در روز برای آن دسته از مشترکانی است که بيش از ۵٠ متر مکعب آب در يک دوره مصرف می‌کنند قطع خواهد شد.
مدير عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با بيان اين که متوسط مصرف آب در کشور بايد ۲۲ مترمکعب در ماه باشد اعلام کرد: در حال حاضر مشترکان پر مصرف ماهيانه ۵۳ متر مکعب آب مصرف می کنند.وی، در ادامه با اشاره به پايان سال آبی کشور در شهريور ماه ادامه داد: طی سال جاری سازمان هواشناسی پيش بينی کرد که در تابستان سال با افزايش متوسط ميانگين دما بين ۱٫۵ تا ۲ درصد ميزان تبخير آب هم به همين ميزان افزايش می يابد که اين پيش بينی محقق شد به طوری که در شرايط فعلی ۱۲ کلان شهر کشور با بحران کمبود آب مواجه هستند. بحران کمبود آب در شرايطی ايجاد می شود که ميزان توليد و مصرف در کشور برابر شود.
وی ادامه داد: همزمان با بحران کمبود منابع آبی وزارت نيرو از مشترکان پر مصرف درخواست صرفه جويی در ميزان مصرف آب را داد. اما متاسفانه در تهران برخی از مشترکان پر مصرف به هشدارهای داده شده توجهی نکردند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکيد بر لزوم کاهش ميزان مصرف آب در مناطق شرق تهران ادامه داد: با خشک شدن سد لار و لتيان در صورتی که مشترکان به استفاده بيش از حد ادامه دهند آب اين منطقه به طور کامل قطع خواهد شد، که در آن صورت وزارت نيرو مجبور است آب مورد نياز منطقه شرق تهران را از سامانه غرب و سد ماملو به شرق تهران منتقل کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024