جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 15.09.2014, 8:49

هشدار درباره فعالیت انتخاباتی متخلفان بورسیه

تدبیر: حاشیه‌های جنجال بورسیه‌های غیرقانونی در دولت قبل، همچنان ادامه دارد. در حالی که محافظه‌کاران مجلس بحث بورسیه غیرقانونی سه هزار نفر را کتمان می‌کنند و می‌گویند این جنجال را وزارت علوم دولت یازدهم به وجود آورده است، سایت انتخاب خبری را منتشر کرده است که بر مبنای آن مسئولانی که مجوز این بورسیه‌ها را صادر کردند می‌خواهند کار انتخاباتی انجام دهند.

به نوشته این سایت خبری، «م. ن» مسئول بورسیه در دولت قبل که در روزهای منتهی به استیضاح و با بالا رفتن فشارها، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد و وزیر وقت علوم را مسئول اعطای بورسیه های غیرقانونی معرفی کرد، عنوان کرده است: “گاهی اوقات دستور از مقامات بالاتر صادر می‌شود.”

به نوشته انتخاب، این جریان، اینک از همین «اتفاقات و اطلاعات» یعنی در اختیار داشتن مشخصات و شماره تماس های این چندین هزار نفر و توان گره زدن آینده تحصیلی این افراد - که ناخواسته طعمه سیاسی اینگونه جریانات شده‌اند -  توانسته خود را در جمع لیدرهای جبهه موسوم به پایداری جای دهد. برخی از وی به عنوان یکی از اعضای لیست این جبهه برای انتخابات آتی مجلس نام آورده اند.

در همین رابطه روز جمعه گذشته پیامکی به چندین هزار بورسیه مذکور ارسال شده که مضمون آن دعوت از آنها برای پیوستن به گروهی تحت عنوان “خادمین نظام” و به منظور حل مشکلات خود و کشور بوده است. در این پیامک که به طور وسیعی منتشر شده، از افراد خواسته شده با ارسال نام دانشگاه و ایمیل خود در این گروه عضو شوند. و جالب آنکه نام شخص «م.ن»  یعنی مسلمی‌نایینی به عنوان دعوت کننده برای این فراخوان در زیر پیامک ها درج شده است.

در واکنش به این اقدام، حامد قادرمرزی به خبرنگار سیاسی “تدبیر” می‌گوید: «افرادی باعث به وجود آمدن فساد و تقلب علمی در کشور شدند ابتدا باید هزینه‌های این فساد را پرداخت کنند و بعد به دنبال کارهای سیاسی باشند.»

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «این گروه اگر می‌خواهند تشکیلات راه اندازی کنند باید نام گروهشان را گروه متقلبان و یا متخلفان بگذارند. آنان باید اول باید جریمه و هزینه سه هزار بورسیه غیرقانونی را که به  جامعه تحمیل کردند، پرداخت کنند و اعتماد جامعه را به وزرات علوم بازگردانند و بعد فکر کارهای انتخاباتی و تشکیل گروه باشند.»

او بر این باور است که «مسئولانی که مجوز سه هزار بورسیه غیرقانونی را صادر کردند باید بی سر و صدا، خودشان را در لایه‌های جامعه پنهان کنند نه اینکه سر دربیاورند و با کار سیاسی بخواهند بر تقلب و فساد علمی کشور پوشش سیاسی بگذارند. ما مسلما در مجلس نسبت به تحرکات این افراد هشدارهای لازم را می دهیم. اگر آنان به دنبال کارهای انتخاباتی هستند، در حالت عادی متهم به فساد علمی هستند و اگر دادگاه صالحه تشخیص داد بی‌گناه هستند آن وقت می‌توانند کار سیاسی هم انجام دهند. اما در حال حاضر باید پاسخگوی تخلف‌هایشان باشند.»

عضو هیات رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس نهم درباره اظهارهای مسلمی نایینی دبیر بورس وزارت علوم در دولت سابق مبنی بر اینکه برخی دستورها برای بورسیه از سوی مقام‌های بالاتر صادر می‌شد به “تدبیر” می‌گوید: «اگر او و سایر مسئولان صلاح نظام و کشور را در نظر می‌گرفتند باید استعفا می‌کردند و دستورهای مقام‌های بالاتر درباره تخلف بورسیه را اجرا نمی‌کردند.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024