شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 02.09.2014, 9:04

بررسی قاطع قوه قضاییه به پرونده ی سعید مرتضوی

يک عضو فراکسيون رهروان ولايت مجلس تاکيد کرد که قوه قضاييه بايد با قاطعيت به بررسی پرونده سعيد مرتضوی در مورد تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعی ورود کند و اين روند را هم تسريع بخشد.
ایلنا: ابراهيم نکو درباره لزوم رسيدگی به پرونده سعيد مرتضوی در موضوع تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعی، گفت: اين پرونده که تخلفات مالی عديده‌ای را همراه خود دارد بايد از طرف قوه قضاييه به طور کامل بررسی و با ارائه گزارشات تکميلی به جايگاه لازم برسد.
نماينده رباط کريم در پاسخ به اين سوال که يکسال از قرائت گزارش تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعی می‌گذرد اما چرا هنوز هيچ پيگيری عملی از سوی قوه قضاييه در اين مورد صورت نگرفته بيان کرد: اين پرونده درحال بررسی و رسيدگی است. اينکه گفته شود قوه قضاييه رسيدگی نمی‌کند فکر می‌کنم کار اشتباهی باشد. قطعا بايد گزارشات تکميلی و در واقع شکايات لازم به طور کامل بررسی شود و بعد از آن قوه قضاييه حتما اقدامات عملی صورت می‌دهد.
وی در پاسخ به سوال ديگری مبنی براينکه آيا اين کندی روند، تاثير منفی بر افکار عمومی نخواهد داشت؟ ادامه داد: از آنجاييکه فعلا چيزی در اين رابطه مطرح نشده و پرونده درواقع به آن جايگاه لازمی که بايد رسيده باشد، نرسيده است که در محاکم قضايی مورد بررسی قرار بگيرد شايد مردم و يا برخی افراد فکر کنند که قصد و عزم لازم برای ورود به آن برنامه‌ها وجود ندارد در حالی که اينطور نيست.عضو فراکسيون رهروان ولايت در ادامه تاکيد کرد:در اين پرونده هنوز مقدمات لازم و جمع بندی‌های لازم صورت نگرفته است وگرنه قطعا قوه قضاييه با کسی تعارف ندارد. پرونده‌هايی که به هرحال کسی فکر نمی‌کرد قوه قضاييه وارد بررسی آن شود الان در حال بررسی است و مسلما اين پرونده هم جزو پرونده هايی است که قوه قضاييه با قاطعيت تمام به آن ورود خواهد کرد.
نکو با بيان اينکه اگر تمامی تعارفات کنار گذاشته شود مسلما پرونده به درستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: ما طبق عملکرد قوه قضاييه در پرونده‌های نسبتا مشابه شاهد بوديم که اين ورود به درستی انجام شده است اما چون مردم هم گرفتار اين مساله شده‌اند انتظار می‌رود که قوه قضاييه اين روند را تسريع بخشد.
اين عضو مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هرحال حق و حقوق مردم در اين پرونده ضايع شده و می‌خواهند که حق و حقوقشان برگردانده شود که انتظار بجايی هم است.به نظر من اولويت دار بودن پرونده‌ها بسيار حايز اهميت است يعنی اينگونه پرونده‌ها بايد در اولويت قرار بگيرند.اين مبالغ هنگفت به هرحال بيت المال است و بايد به صاحبان آنها برگردانده شود.
نکو تصريح کرد: رسيدگی به اين پرونده ضرورت دارد بنابراين مسولان هم نگرانی مردم را به خوبی درک می‌کنند و بايد با ارايه گزارشات محکم و لازم روند رسيدگی پرونده را تسريع بخشد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024