سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 31.08.2014, 14:07

روحانی: نمی‌شود سیاست یک بام و دو هوا داشت

روحانی: نمی‌شود سیاست یک بام و دو هوا داشت/ چطور شب انتخابات همه را صدا می‌زنیم و با حجاب و بدحجاب را ردیف می‌کنیم/ مسئولیت مذاکرات را شخصا برعهده دارم

يكشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳
انتخاب
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در اولین جشنواره شهید رجایی در دولت تدبیر و امید که در سالن اجلاس سران برگزار شد... تاکید کرد: هر کاری در کشور انجام می‌شود، نه کار رییس جمهور است و نه کار وزرا و معاونین؛ آن کار و خدمت تعلق به همه کارکنان دولت دارد، همه دست به دست هم می‌دهند.
روحانی اضافه کرد: اگر در کنار دولت، قوه مقننه نباشد، قانون لازم در اختیار ما قرار نگیرد، برنامه سالانه را تصویب نکنند، چگونه می‌توانیم برای مردم عزیزمان خدمت کنیم؟
رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: اگر دستگاه قضایی در کنار ما نباشد، عدالت را مستقر نکند و پناهگاه مظلومین و آنهایی که می‌خواهند تظلم خواه باشند، نباشد، مگر می‌توان خدمتی را به این مردم ارایه داد؟
روحانی تاکید کرد: اگر نیروهای مسلح ایثارگر از مرز و بوم این کشور و از امنیت ملی دفاع نکنند، مگر می‌توان بدون امنیت ملی و اجتماعی، کاری را در این کشور به سامان رساند؟ همه به نحوی در کشور مشغول خدمت و در تلاش هستند.
رییس جمهوری یادآور شد: اگر این جشنواره از سه وزارتخانه تجلیل شد به آن معنا نبود که بقیه دستگاه‌ها از وظیفه خود چیزی را کم گذاشته باشند، همه دستگاه‌ها تلاش و خدمت کردند اما در این یک سال که گذشت ما یک برنامه ویژه و بار خاصی را به دلایل شرایط کشورمان بر دوش این سه وزارتخانه گذاشتیم.
وی ادامه داد: ما برای آرامش در منطقه و برای اینکه صدای ملت رسا‌تر به گوش جهانیان برسد و برای آنکه از حقوق مردم در صحنه‌های بین المللی بهتر دفاع کنیم و برای اینکه ظلم‌ها، تجاوز‌ها و تعدی‌ها بر این ملت که متاسفانه در طول تاریخ به ناروا روا شده است، مهار کنیم و جلوی آن را بگیریم، رسالت بس سنگینی بر دوش سربازان خط مقدم دیپلماسی کشور گذاشتیم.
روحانی تصریح کرد: جناب آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه همه معاونان و همکارانشان که در این راه کار گسترده‌ای انجام دادند و من به خوبی می‌فهم که کارشان تا چه اندازه سخت است. در این راستا هر جا لازم بوده من شخصا مسئولیت کار را بر عهده گرفتم و اگر لازم بوده که دراین مسیر کمکی انجام دهم مستقیما این کمک را انجام داده‌ام و این بار نیز در حضور ملت ایران عرض می‌کنم که رئیس جمهور به شخصه بار این مسئولیت را بر دوش گرفته است و تا پایان بر دوش خواهد گرفت.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عدالت را باید برای همه یکسان و برابر ببینیم چرا که ما خادم کل ملت ایرانیم، تاکید کرد: یک بام و دو هوا نمی‌شود. چطور شب انتخابات همه را صدا می‌زنیم و قومیت‌ها را با لباس‌های مختلف و افراد را از این جناح و آن جناح و چادری و با حجاب و بدحجاب را ردیف می‌کنیم؛ حال این موضوع باید هر روز باشد نمی‌شود شب انتخابات کل ملت ایران را دعوت کنیم و انتخابات که تمام شد ببینیم ما هستیم و یک قبیله. این موضوع بر خلاف توصیه‌های امام و رهبری است. همه را باید یکسان ببینیم و خالصانه خدمت کنیم و عادلانه به همه نگاه کنیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024