پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 31.08.2014, 12:06

عامل توزیع شبنامه علیه روحانی کیست؟

نزدیک به سه هفته از توزیع شبنامه توهین‌آمیز علیه رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌گذرد اما بالاخره روشن شد همان نماینده‌ای که از شوق عزل فرجی‌دانا در روز استیضاح در جایگاه هیأت رئیسه مجلس حرکات نمایشی انجام می‌داد «واسطه» توزیع شبنامه توهین‌آمیز علیه رئیس‌جمهور بوده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه اعتماد در ادامه نوشت: شبنامه‌ای که به تحصیلات رئیس‌جمهور و نحوه حقوق گرفتن او از مجلس در دوران نمایندگی‌اش شبهات اساسی وارد کرده بود و موجبات گلایه همگان را فراهم کرده بود هرچند از سوی «مهدی کوچک‌زاده» یکی از نمایندگان تندروی مجلس تهیه شده بود اما شیوه توزیع آن در صحن مجلس صدای بسیاری از نمایندگان را درآورد.

توزیع شبنامه را بسیاری نوعی مقدمه‌چینی برای استیضاح وزیر علوم می‌دانستند و در همان روزها در هیاهوی اخبار استیضاح گم شد. هرچند که در هیأت رئیسه مجلس هم هر یک تقصیر را بر گردن دیگری می‌انداختند اما اظهارات روز گذشته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس حاکی از صورت دادن یک برنامه‌ریزی بدون پشتوانه دیگر از سوی جبهه پایداری در مجلس داشت که این بار مغفول مانده بود. اما روز گذشته معلوم شد که برای توزیع شبنامه هم برنامه‌ریزی صورت گرفته بوده است.

بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس روز گذشته در همین مورد به ایلنا گفت: این موضوع در آخرین جلسه هیأت رئیسه مجلس مطرح شد و این‌گونه روشن شد که آقای ضرغام صادقی، عضو هیأت رئیسه مجلس به اعتماد آقای دهقان دیگر عضو هیأت رئیسه اجازه توزیع این شبنامه در صحن علنی مجلس را داده است.

وی در همین مورد ادامه داد: آن گونه که مشخص شد ظاهرا آقای محمد دهقان، منشی هیأت رئیسه مجلس به آقای صادقی اطمینان داده است که مطالب این شبنامه از سامانه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری برداشته شده بوده و مشکلی برای توزیع آن وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه آقای صادقی بر همین مبنا دستور توزیع شبنامه را داده است، تاکید کرد: البته شخص آقای صادقی اعلام کرده‌اند که از نوع اطلاع‌رسانی در این مورد ناراحت بوده‌اند. در نهایت اعضای هیأت رئیسه مجلس تصمیم گرفتند که در موارد اینچنینی برای توزیع هر برگه‌ای در صحن علنی مجلس با رئیس جلسه هماهنگی لازم صورت بگیرد تا موارد اینچنینی پیش نیاید.

برنامه‌ریزی‌های جبهه پایداری که با یارگیری‌های جدید تبدیل به «اقلیت تندرو» در مجلس شده‌اند اما به شدت هدفدار است. چند روز بعد از آنکه در صحن علنی مجلس به رئیس‌جمهور که به بیانی دومین شخص کشور است توهین بی‌سابقه می‌کنند در جایگاه هیأت رئیسه مجلس پیش از اعلام آرا، جشن و شادمانی می‌کنند و از به سرانجام رسیدن تلاش‌های بی‌سابقه‌شان خوشحالند.

با این همه سرنوشت توزیع یک شبنامه توهین‌آمیز علیه رئیس‌جمهور تنها به یک تصمیم رسید. تصمیم برای اینکه دیگر اجازه تکرار چنین موضوعاتی داده نشود. وزارت دادگستری اعلام کرده بود که دولت از توزیع این شبنامه گلایه دارد اما وظیفه بررسی این شبنامه توهین‌آمیز را برعهده مجلس می‌داند.

مجلس اما بسیار ساده پرونده این توهین به دومین شخصیت کشور را بست. این پرونده را اگرچه هیأت رئیسه مجلس بست اما بعید به نظر می‌رسد که اقلیت تندروی مجلس خیال بستن این پرونده را داشته باشند و از مزه مزه کردن موفقیت اخیرشان پشیمان شوند.

گفتنی است محمد دهقان عضو هیأت رئیسه مجلس در تماسی که خبرنگار «اعتماد» با او داشت، اعلام کرد که به هیچ عنوان چنین خبری را تأیید نمی‌کند و در جریان آن قرار ندارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024