چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 31.08.2014, 13:40

واکنش احمدی مقدم به تحریم بانک قوامین

رئیس پلیس کشور به تحریم بانک قوامین از سوی ایالت متحده آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه دومین نشست فصلی مدیران و روسای پلیس راهور ناجا در پاسخ به پرسش ایسنا درباره تحریم بانک قوامین از سوی ایالات متحده گفت: در این خصوص من مسئولان حقوقی را مسئول پیگیری کرده‌ام تا علت را دربیاورند چرا که قوامین نه مبادله ارزی و نه قراردادی با خارج از کشور داشته است.

وی اضافه کرد: به نظرم تحریم قوامین می‌تواند بهانه‌ای باشد برای فشار بر توان نظامی کشور و ما اعتراض و شکایت خودمان را به مراجع بین المللی نیز اعلام خواهیم کرد.

رئیس پلیس کشور در عین حال افزود: البته انتظاری جز این نیز از آمریکایی‌ها نداریم که در شرایط مذاکره باز هم تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده‌اند.

بانک قوامین بانکی در ایران است که به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وابسته‌است و در ابتدا فقط به کارکنان نیروی انتظامی خدمات می‌داد و بعد از آن خدمات این بانک به عموم مردم ارائه شد. این بانک که فعالیت خود را با نام صندوق قرض الحسنه نیروی انتظامی و با هدف تامین توان مالی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۷۹ به موسسه پس انداز و قرض الحسنه قوامین و نهایتاً با مجوز شماره ۱۵۰۰۵۹/۹۱ به تاریخ ۱۳۹۱/۰۶/۱۲ صادره از سوی بانک مرکزی به نام “بانک قوامین” تغییر نام یافت.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024