پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 27.08.2014, 10:35

شلیک کشتی آمریکا به قایق ماهیگیری ایرانی در خلیج فارس

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه (مستقر در بحرین) با صدور بیانیه ای اعلام کرد کشتی گشتی نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس به سمت یک قایق ماهیگیری ایرانی شلیک کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه ای گفت این حادثه اوایل روز سه شنبه  در بازرسی یک قایق متعلق به ناو گشت زنی ” مونوموی” آمریکا از یک قایق ماهیگیری ایرانی در آب های بین المللی رخ داده است.

بر اساس این بیانیه ، اقدام به شلیک به سمت قایق ایرانی پس از خصمانه تشخیص دادن اقدام خدمه قایق ماهیگیری ایرانی در هدف گرفتن قایق گشتی آمریکایی با مسلسل انجام شده است.

نیروی دریایی آمریکا در توجیه اقدام به شلیک به سمت قایق ماهیگیری ایرانی گفته است این اقدام تدافعی بوده و  کشتی آمریکایی پیش از این حادثه با هدف بازرسی از قایق ایرانی به سمت آن حرکت کرده است. بیانیه پنتاگون می افزاید اقدام کشتی گشتی آمریکا امری معمول است و هدف آن تأمین امنیت خلیج فارس است. 

در این بیانیه آمده است: قایق ماهیگیری ایرانی در نخستین ارتباط با کشتی گشتی آمریکا اعلام کرد که یک قایق ماهیگیری ایرانی است اما دیگر به پیام های رادیویی جواب نداد و پس از شلیک قایق گشتی آمریکا از محل دور شد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون نیز شلیک به یک قایق ماهیگیری ایرانی در آب های آزاد بین المللی را تایید کرد و افزود: مشخص نیست چه صدماتی به قایق ماهیگیری ایرانی وارد شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024