پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Fri, 22.08.2014, 18:34

تأخیر یک تا ۴ ماهه در پرداخت حقوق کارگران منطقه صنعتی آبیک

یک فعال کارگری در قزوین خبر داد: تأخیر یک تا ۴ ماهه در پرداخت حقوق کارگران منطقه صنعتی آبیک

«در این واحد‌ها بیش از ۸۰۰ کارگر شاغلند. با وجود آنکه تعدادی از این واحد‌ها از وضعیت مالی خوبی برخوردارند اما به دلایلی که کارگران از آن بی‌اطلاعند، حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کنند.»
یک فعال کارگری در قزوین از تعویق در پرداخت حقوق کارگران تعدادی از واحدهای تولیدی منطقه صنعتی آبیک و شهرک صنعتی کاسپین خبر داد و مدت زمان تاخیر را یک تا چهار ماه دانست.
«عید علی کریمی» دیر خانه کارگر قزوین با اعلام این خبر به ایلنا گفت: برخی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین و منطقه صنعتی آبیک همانند «نیک پارس» با سه ماه حقوق معوقه، «مژده وصل» ۴ ماه، «آرین شیر» ۲ ماه، «کوهستان الموت» ۳ماه، «پارس گرما» یک ماه، «صنایع تبد» ۳ ماه، «پرهون» ۴ ماه، «رضابافت» یک ماه و «تراش پیشرو» دوماه پرداخت حقوق کارگران را به تاخیر انداخته‌اند.
او با بیان اینکه در این واحد‌ها بیش از ۸۰۰ کارگر شاغلند افزود: با وجود آنکه تعدادی از این واحد‌ها از وضعیت مالی خوبی برخوردارند اما به دلایلی که کارگران از آن بی‌اطلاعند، حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کنند.
این فعال کارگری بهانه کارفرمایان این واحد‌ها را کمبود نقدینگی، عدم فروش محصولات و گران بودن مواد اولیه عنوان کرد و در ادامه افزود: چنانچه در خصوص رفع مشکلات واحدهای صنعتی اقدامی صورت نگیرد، استمرار این وضعیت باعث وخیم‌تر شدن شرایط اقتصادی کارگران می‌شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024