شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 21.08.2014, 8:10

خبرنگار نیویورک تایمز در افغانستان ممنوع الخروج شد

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
صدای امریکا
نیویورک تایمز روز سه شنبه اعلام کرد دادستان کل افغانستان، یکی از خبرنگاران آن روزنامه را از خروح از آن کشور ممنوع کرده است.
بر اساس این گزارش ماتیو روزنبرگ برای ادای توضیح درباره مقاله‌ای که نوشته بود به دادگستری کابل فراخوانده شده است.
در آن مقاله که در شماره روز سه شنبه روزنامه منتشر شده است، روزنبرگ ادعا کرده است که برخی از مقامات قدرتمند دولت افغانستان، با استفاده از ارتباطات قوی با نیروهای امنیتی، تهدید کرده‌اند که برای شکستن بن بست فعلی انتخابات ریاست جمهوری، قدرت را به دست می‌گیرند.
روزنامه نیویورک تایمز می‌گوید یک دادستان ارشد افعانستان، از روزنامه نگار ۴۰ ساله آن نشریه خواسته است منابع نا‌شناس دولت را که او از آن‌ها نقل قول کرده است را معرفی کند؛ آقای روزنبرگ از این کار خودداری کرده است.
کمیته حفاظت از رورنامه نگاران در بیانیه‌ای، نگرانی خود را از گزارش‌هایی مربوط با اعمال محدودیت‌هایی بر رفت و آمد روزنبرگ ابراز کرد و از مقامات کابل خواست بی‌درنگ این محدودیت‌ها را لغو کنند.
قائم مقام کمیته در این زمینه گفت محروم کردن روزنامه نگاران از رفت و آمد، شکلی از ارعاب در زمانی است که دموکراسی افغانستان به گزارش‌های سیاسی مستقل نیاز دارد.
نیویورک تایمز می‌گوید در سال جاری، این چهارمین بار است که دولت افغانستان آن روزنامه را به دلیل شکایت‌های برخی مقامات ارشد آن کشور بر سر مقالات منتشر شده آن روزنامه، به برخورد قانونی تهدید کرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024