پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 19.08.2014, 7:15

تولید شیر و ماست ازچربی گیاهی ممنوع شد

معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو گفت: تمام تلاش ما و دستگاههای نظارتی اين است که وقوع تخلف را در محصولات غذايی به حداقل برسانيم و در صورت تشخيص دستگاههای مسئول، متخلفين اعلام خواهند شد.
مهر،معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو به بررسی موضوعاتی در حوزه دارو و پيگيری های انجام شده در خصوص استفاده از روغن پالم در برخی صنايع لبنی پرداخت و گفت: در مورد روغن پالم و لبنيات پرچرب متخلفين شناسايی شده و به دستگاههای مسئول معرفی شده اند و در آينده هم نظارت و بازرسی های ما با جديت ادامه خواهد يافت.
وی در پاسخ به اين سئوال که از چه زمانی متوجه اين موضوع شديد، گفت: سال گذشته و اوايل سال جاری مواردی از تخلف در استفاده روغن پالم در برخی محصولاتی که مجوز بکاربردن چربی گياهی در آنها صادر نشده است، از سوی وزارت بهداشت و سازمان استاندارد اعلام و گزارش شد و وزارت بهداشت که متولی سلامت مردم است، خود را ملزم به اطلاع رسانی و پيگيری موضوع می داند.
وی با اعلام افزايش مصرف فرآورده های کم چرب در دو هفته اخير، افزود: تاکيد ما همچنان بر مصرف محصولات لبنی کم چرب است ضمن اينکه فرآيند توليد شير و ماست مبتنی بر استفاده از چربی گياهی ممنوع است و علت اين برخورد هم نداشتن مجوز در استفاده از اين چربی بوده است.
رئيس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: تمام بازرسان سازمان غذا و دارو و دانشگاه های علوم پزشکی طی دو هفته گذشته از خطوط توليد و انبارهای شرکت های توليد کننده صنايع لبنی، بازرسی های لازم را انجام داده و تمامی مستندات توليد بررسی و نمونه برداری های لازم صورت گرفت.
وی در خصوص آخرين آمار متخلفين خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۳۰ مورد تخلف قطعی اعلام شده و توليد و توزيع هر فرآورده ای که تخلف آن محرز شده است، متوقف و به دستگاه قضايی معرفی شده اند.رئيس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در سال گذشته ميزان مصرف روغن پالم در کشور ۵۰ درصد بوده که دولت موافقت کرده است در سال ۹۳ مصرف روغن پالم را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024