شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 19.08.2014, 9:39

واکنش قالیباف، به کشته شدن یک کارگرتوسط ماموران شهرداری

پنج روز پس از درگذشت کارگری که بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران منسوب به منطقه ۴ شهرداری تهران روز پنجشنبه ۲۳ مردادماه در خيابان تهران‌پارس کشته شده بود، شهردار تهران با ابراز تاسف از فوت يک «شهروند تهرانی» توسط عوامل پيمانکار شهرداری گفت: متاسف هستم و عرض تسليت دارم، اما اين گزارش هنوز دقيق نشده و رسيدگی نهايی صورت نگرفته است.
کارگری که بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران گشت سد معبر منسوب به ناحيه ۴ منطقه ۴ شهرداری تهران به مدت يک هفته در بيمارستان بستری شده بود، سرانجام روز پنجشنبه ۲۳ مردادماه در بيمارستان نورافشار تهران جان باخت.
خانواده «علی چراغی»، کارگر ۴۱ ساله‌‌ای که صاحب چهار فرزند است درباره اتفاقات منجر به فوت او گفته‌اند که او روز ۱۶ مرداد به همراه پسر ۱۴ ساله‌ به منطقه تهران‌پارس رفته بود که در ساعت ۱۰ صبح حوالی اتوبان باقری در تقاطع خيابان ۱۹۶ غربی با خيابان ايزد پناهی با ماموران شهردا‌ری درگير می‌شود.
ابوالفضل چراغی، پسر ۱۴ ساله علی چراغی درباره روز حادثه می‌گويد من و پدرم سوار بر وانت پيکان کنار خيابان در حال حرکت بوديم که ناگهان يک وانت مزدا دو هزار دو کابينه سدمعبر ناحيه چهار منطقه ۴ مقابل ماشين ما پيچيد و راه را بست. چهار ماموری که از اتومبيل پياده شدند از پدرم خوستند که پياده شود. من به در خواست پدرم در وانت ماندم و از داخل مکالمه آن‌ها را می‌شنيدم. يک مامور به پدرم گفت که وانت توقيف است. پدرم اصرار داشت که شما حق توقيف ماشين را نداريد و بايد با پليس ۱۱۰ تماس بگيريم.  پدرم شروع به تماس با پليس کرد که در اين هنگام چند مامور همزمان با پدرم درگير شدند و يکی از آنان از پشت دستهای پدرم را گرفت و سايرين مشغول ضرب و شتم او شدند. هنگامی که من مشغول پياده شدن از ماشين بودم ديدم که يکی از ماموران با «پنجه بکس» به سمت چپ سر پدرم ضربه‌ای وارد کرد و پدرم به زمين افتاد. من قصد نزديک شدن به پدرم را که بی‌هوش روی زمين افتاده بود را داشتم اما ماموران به گمان اينکه پدرم تمارض می‌کند ضربه‌ای به من زدند و اجازه نزديک شدن به پدرم را ندادند اما بعد از دخالت کسبه محل، هر چهار مامور سوار بر وانت از صحنه گريختند.
به گزارش ايلنا؛ محمدباقر قاليباف  با اشاره به اينکه طبيعتا مراجع ذيربط و قوه قضائيه به اين موضوع رسيدگی می‌کنند، تاکيد کرد: متاسفانه هميشه اين مشکل وجود دارد و در سد معبرهايی که به وجود می‌آيد، اين درگيری‌ها ميان ماموران شهرداری و افرادی که در آنجا حضور دارند اتفاق می‌افتد.
وی با بيان اينکه حتی در سال چندين نفر از ماموران شهرداری هم هستند که نقص عضو می‌شوند، ادامه داد: من درباره اين حادثه اطلاعات بيشتری ندارم و عنوان می‌کنم که سابقه چنين درگيری‌هايی وجود داشته است.
قاليباف ادامه داد: درباره اتفاقی که رخ داده است نيز طبيعتا مراجع قضايی رسيدگی می‌کنند و در صلاحيت آن‌ها است تا مشخص شود چه کسی مقصر بوده است و کسی که مقصر باشد حتما با او برخورد لازم صورت می‌گيرد.
سخنگوی قوه قضاييه در واکنش به مرگ يک کارگر بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران منتسب به شهرداری تهران از اجازه حمل باتوم، گاز اشک آور و پنجه بوکس توسط ماموران اين سازمان اظهار بی‌اطلاعی کرد.
«غلامحسين محسنی‌ اژه‌ای» در پاسخ  از اوکه «پنج شنبه هفته گذشته، ماموران گشت سد معبر شهرداری تهران در منطقه تهرانپارس هنگام درگيری با کارگری به نام علی چراغی، او را با ضربات مشت مسلح به پنجه بوکس به قتل رساندند. آيا ماموران شهرداری تهران برای حمل باتوم، گاز اشک‌آور و پنجه‌ بوکس مجوز دارند»، گفت: از اين مسئله بی‌اطلاعم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024