پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 18.08.2014, 8:38

زلزله۶.۲ ريشتری امروز صبح ايلام را لرزاند

مهر: ايلام - زلزله ۶.۲ ريشتری بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان استان ايلام را لرزاند.
مرکز لرزه نگاری موسسه ژئو فيزيک دانشگاه تهران اين زمين لرزه ساعت ۷ و ۲ دقيقه صبح امروز رخ داده است.از صبح امروز تاکنون بيش از ۱۵ زلزله و پس لرزه در بخش مورموری ثبت شده که بيشترين آن ۶.۲ ريشتر بوده و تا کنون خسارت شديدی به مناطق مختلف مورموری وارد کرده است.
بنابراين گزارش عمق اين زلزله در  ۱۰ کيلومتری زمين بوده است.
موقعيت دقيق اين زلزله ۶.۲ ريشتری ۳ کيلومتری مورموری، ۳۶ کيلومتری موسيان و ۴۱ کيلومتری دهلران در  ايلام گزارش شده است.
وقوع زلزله ای در منطقه مورموری باعث خسارات زيادی به مناطق مسکونی اين بخش شده است و هم اکنون نيروهای هلال احمر و تمام دستگاه های اجرايی در حالت آماده باش هستند.
معاون فرماندار شهرستان آبدانان اظهار داشت: اين زلزله بزرگ باعث خسارات به منطقه مورموری و قطع آب و برق شده است و هم اکنون دستگاه های اجرايی مرتبط در منطقه حضور دارند.
مدير عامل جمعيت هلال احمر استان ايلام گفت: در پی وقوع چند زمين زلزله نيروهای امدادی به مناطق زلزله زده ايلام ارسال شدند.
وی اظهار داشت: گروه های ارزياب خسارت به مناطق زلزله زده بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان اعزام شده اند.
وی بيان داشت: اطلاع رسانی در مورد ميزان خسارت تا دقايقی ديگر انجام می شود. پس از زمين لرزه ۶.۲ ريشتری ساعت ۷ و دو دقيقه صبح امروز زمين لرزه های ۴.۴، ۴.۸، ۴.۲، ۳.۸ و ۴ ريشتری اين منطقه را بار ديگر به لرزه درآورده اند.
فرماندار شهرستان آبدانان گفت: بر اثر زلزله ۶.۲ ريشتری در منطقه مورموری خسارت شديد به خانه ها وارد شده و ۲۰ نفر نيز زخمی گزارش شده است.
مجيد عسگری اظهار داشت: بر اثر اين زلزله مسيرهای ارتباطی به بخش زلزله زده بر اثر ريزش کوه ها مسدود شده است و متاسفانه خسارت شديدی به مناطق مختلف بخش مورموری وارد شده است.وی بيان داشت: به خانه های روستايی و تاسيسات مختلف در بخش مورموری خسارت شديدی وارد شده است و تاکنون گزارشی از زخمی و مجروح شدن تعدادی از مردم ارائه شده است.
نيروهای امدادی و ارزياب به منطقه اعزام شده اند همچنين پس از وقوع زمين لرزه اصلی چندين پس لرزه منطقه را تکان داده است و مردم در خيابانها و معابر عمومی هستند.
سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام اينکه زلزله ۶.۲ ريشتری تاکنون تلفات جانی نداشته است، گفت: ۶ مجروح اين حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند.
حسين درخشان اظهار داشت: پس از وقوع زلزله ۶.۱ ريشتری در شهرستان مورموری استان ايلام بلافاصله تيم های ارزياب و امدادی به محل حادثه اعزام شدند. خوشبختانه با ارزيابی های انجام شده در مورموری و آب انار هيچ تلفات جانی گزارش نشده است.وی ادامه داد: تاکنون ۶ مصدوم حادثه از سوی هلال احمر و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند درحالی که بسياری از افراد به صورت سرپايی در محل مداوا شدند.
در همين حال استاندار ايلام در گفتگوی تلويزيونی با اعلام اينکه خسارات زيادی به مناطق زلزله زده وارد شده است، تاکيد کرد: ميزان مجروحان اين حادثه زياد بوده اما خوشبختانه تلفاتی تاکنون گزارش نشده است.
مسدود شدن راه های ارتباطی منتهی به بخش مورموری باعث سخت شدن امدادرسانی به اين منطقه شده است.
زمين لرزه امروز ايلام موجب آسيب شديد به راههای دسترسی به منطقه زلزله زده شده است، گزارش خبرنگار اعزامی مهر همراه با گروه های هلال حمر شهرستان دهلران حاکی از آن است که مسيرهای ارتباطی به بخش مورموری بر اثر زمين لرزه به شدت تخريب شده است.
همين عامل باعث سخت شدن امدادرسانی به منطقه زلزله زده در بخش مورموری شده است و اين در حاليست که اين استان نيازمند بالگرد است و خبری از بالگرد نيست.
پس لرزه های زمين لرزه اصلی همچنان ادامه دارد و گزارشهای اوليه از زخمی شدن ۳۰ نفر در اين زمين لرزه حکايت دارد.
محمد سليمانی اظهار داشت: تاکنون اين زلزله ۴۰ نفر زخمی بر جای گذاشته است و خسارات شديدی به زيرساختهای منطقه در بخش آب، برق، مخابرات وارد شده است.
وی بيان داشت: با توجه به زلزله ديروز و چند پيش لرزه مردم از آمادگی برای زلزله برخوردار بوده اند و همين عامل باعث شده زمين لرزه خسارات جانی در پی نگذاشته باشد.
سليمانی تصريح کرد: مسئولان در مورد  زلزله به مردم اطلاع رسانی کرده بودند و تاکنون خسارات مالی شديد وارد شده ولی خسارات جانی گزارش نشده است و همچنين در حال رايزنی برای اعزام بالگرد از کرمانشاه هستيم.وی افزود: اولويت کمک رسانی به مردم و اعزام مجروحان به بيمارستان است و تاکنون گروههايی برای امدادرسانی اعزام کرده ايم و با توجه گرمای هوا اين منطقه نيازمند آب معدنی است.
ازلزله باعث خسارت به خانه، مخابرات، برق، آب و.. شده است.
استاندار ايلام گفت: شمار مجروحان زلزله به ۵۰ نفر رسيد و خسارت شديد به هشت روستا وارد شده است.
محمدرضا مرواريدگفت: بر اثر زلزله منطقه مورموری تاکنون ۵۰ نفر مصدوم شده اند و امدادرسانی به اين تعداد انجام شده است و تا کنون تلفات جانی گزارش نشده است.
وی عنوان کرد: هم اکنون خسارت شديد به هشت روستای اين منطقه وارد شده است و بخش مهمی از منازل مسکونی و زيرساختهای منطقه آسيب جدی ديده اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024