پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 26.07.2014, 22:00

دیدار سفیر ایران در سازمان ملل با رئیس شورای امنیت درباره اوضاع غزه

ایلنا
در این دیدار سفیر ایران ضمن اشاره به آخرین جنایات اسرائیل از جمله حمله خونین نیروهای این رژیم به مدرسه سازمان ملل در غزه، خواست جنبش عدم تعهد مبنی بر ضرورت انجام اقداماتی فوری توسط شورای امنیت برای جلوگیری از تداوم این جنایات را که در سه بیانیه اخیر جنبش نیز انعکاس یافته، به اطلاع رئیس شورای امنیت رساند.
سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل امروز (شنبه) با رئیس شورای امنیت دیدار و مراتب نگرانی شدید از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی را به اطلاع وی رساند.
به گزارش ایلنا، دیدار حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با رئیس شورای امنیت که در راس هیاتی مرکب از اعضای تروئیکای جنبش عدم تعهد (سفرای مصر و ونزوئلا) و سفیر فلسطین در سازمان ملل انجام شد، درپی تصمیمات نشست روز پنجشنبه دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در نیویورک صورت گرفت.
در این دیدار سفیر ایران ضمن اشاره به آخرین جنایات رژیم صهیونیستی از جمله حمله خونین نیروهای این رژیم به مدرسه سازمان ملل در غزه، خواست جنبش عدم تعهد مبنی بر ضرورت انجام اقداماتی فوری توسط شورای امنیت برای جلوگیری از تداوم این جنایات را که در سه بیانیه اخیر جنبش نیز انعکاس یافته، به اطلاع رئیس شورای امنیت رساند.
وی تاکید کرد که تداوم بی‌عملی شورای امنیت که مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی است، موجب بی‌اعتباری شورا در چشم جهانیان خواهد شد.
رئیس شورای امنیت نیز در این دیدار قول داد که نظرات تروئیکای جنبش عدم تعهد را به اطلاع بقیه اعضای شورا رسانده و موضوع را پیگیری کند.
وی همچنین گفت که نظرات برخی از اعضای شورا تاکنون موجب وقفه در کار شورای امنیت شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024