پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 26.07.2014, 21:51

برخورد داعش با «بدحجابی» در موصل

رادیوزمانه
گروه شبه‌نظامی و تروریستی داعش بر شدت سخت‌گیری‌ نسبت به ساکنان مناطق تحت اشغال خود افزوده است. رهبر این گروه بنیادگرا اینک مقررات پوشش زنان را اعلام کرده است.
طبق این مقررات زنان فقط با پوشش کامل (چادر) مجاز به حضور در انظار عمومی هستند. این پوشش شامل دست‌ و پا هم می‌شود و نباید فرم بدن را نشان بدهد. همچنین استفاده از عطر هم ممنوع شده است.
نظارت بر رعایت مقررات به عهده «پلیس امنیت اخلاقی» گذاشته شده است. یک واعظ دینی به خبرگزاری رویترز گفت مردان مسلح به مسجد آمدند و از او خواستند که این مقررات را از طریق بلندگوی مسجد اعلام کند.
سازمان ملل در حال حاضر مشغول بررسی صحت اطلاعات مربوط صدور دستور ختنه زنان توسط داعش است. این موضوع برای اولین بار توسط فرستاده سازمان ملل در عراق، ژاکلین بدکوک مطرح شد اما درستی این خبر کمی بعد زیر سوال رفت و از سوی شاهدان عینی رد شد.
طبق گزارش‌ها داعش دست به شدت عمل علیه دیگر گروه‌های شبه‌نظامی سنی زده است. در پیوند با این موضوع، پایگاه خبری «سومریه نیوز» گزارش داد که نیروهای داعش در استان دیاله عراق به پنج گروه سنی که تاکنون در کنار خودشان با دولت مرکزی مبارزه می‌کردند، اولتیماتومی ۴۸ ساعته داده‌اند.
بنا بر این ضرب‌الاجل، این گروه‌ها موظفند در مهلت اعلام شده نیروهای خود را تحت فرماندهی داعش قرار دهند و یا منطقه را ترک کنند. در غیر این صورت مجازات خواهند شد.
یک هفته پیش این گروه تروریستی سنی به مسیحیان موصل اخطار داد که بین ترک شهر، روی آوردن به اسلام یا پرداخت مالیاتی ویژه دست به انتخاب بزنند وگرنه مجازات مرگ در انتظارشان خواهد بود.
در پی این تهدید، مسیحیان از شهر گریختند. مسلمانان شیعه هم از منظر داعش «کافر» و محکوم به مرگ هستند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024