پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 21.07.2014, 12:36

دریافت اجباری "کمک‌های مردمی" در زمان ثبت‌نام کار نادرستی است

وزیر آموزش و پرورش: دریافت اجباری کمک‌های مردمی در زمان ثبت‌نام کار نادرست برخی مدیران است

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳
خبرگزاری فارس
وزیر آموزش و پرورش دریافت اجباری کمک‌های مردمی در زمان ثبت نام را کار نادرست برخی مدیران دانست و گفت: مدیران در طول سال تحصیلی و با اختیار، اولیا را تشویق به کمک‌های مردمی کنند.

دریافت اجباری کمک‌های مردمی در زمان ثبت‌نام کار نادرست برخی مدیران است
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با مدیرکل و کار‌شناسان اداره ارزیابی و عملکرد که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است و به همین جهت تمامی فعالیت‌های آموزش و پرورش مورد ارزیابی کل جامعه قرار می‌گیرد، بنابراین مسئولیت این اداره کل بسیار کلیدی است.
وی با بیان اینکه شعار دولت یازدهم «تدبیر و امید» است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم مردم آرامش بیشتری را در هنگام ثبت‌نام در مدارس احساس کنند که این مهم وظیفه این اداره کل را دو چندان می‌سازد.
فانی «شناخت مسئله» را نخستین گام و «ارزیابی مسئله» را آخرین گام مهم در ارزیابی و عملکرد همه سازمان‌ها برشمرد و افزود: در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی چنانچه «شناخت مسئله» به درستی انجام نشود، قطعاً «ارزیابی مسئله» با خطا و اشتباه همراه است که باعث هدر رفت سرمایه اجتماعی در بین مخاطبان را ایجاد می‌کند.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر «عدالت محوری» در پاسخگویی به شکایات، خاطرنشان کرد: انتظار است گام‌های موثری در جهت تنویر افکار عمومی برداشته شود که در این راستا وظیفه این اداره کل سنگین‌تر خواهد بود.
وی دریافت اجباری کمک‌های مردمی در هنگام ثبت‌نام را کار نادرست برخی مدیران خواند و عنوان کرد: مدیران مدارس باید در طول سال تحصیلی و با «رعایت اختیار» اولیا را تشویق به پرداخت کمک‌های مردمی کنند.
فانی، واگذاری امور تصدی‌گری در ساختار آموزش و پرورش را منوط به ایجاد «فرهنگ سازی» خواند و تأکید کرد: چنانچه فرهنگ‌سازی در این امور صورت نگیرد در آینده مشکلات واگذاری بیشتر از قبل خواهد بود که تجربه مدارس غیردولتی در سال‌های ۶۷ بیانگر این موضوع است.
در این دیدار همچنین سیدرحیم می‌رشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، برقراری ارتباط جامعه از مدرسه تا حوزه ستادی را راهی از جهت کاهش تخلفات برشمرد و گفت: به این منظور مراحل پایانی سامانه پاسخگویی به شکایات به صورت خدمات وب و الکترونیکی انجام شده است و به زودی با تأمین اعتبار شروع به فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به وجود ۱۰۹۷ پست اداری در ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در کل آموزش و پرورش، اظهار کرد: از این تعداد ۴۷۰ پست به صورت ترکیبی است و با توجه به گستردگی فعالیت‌ها مانع از بازدهی مطلوب این اداره کل خواهد بود.
وی، نگاه تخصصی به منابع انسانی این اداره کل را از اولویت‌های مهم عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت کار در ساختار اداری یک معاونت اضافه کردیم تا امور به صورت تخصصی و با دقت لازم صورت بگیرد.
می‌رشاه‌ولد از تهیه نظام‌نامه فعالیت‌های ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: در این نظام‌نامه تمام مسئولیت‌ها با شرح وظایف آن‌ها احصا و تدوین شده است که پس از تائید شورای معاونان لازم‌الاجرا خواهد بود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات از راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به شکایات به صورت خدمات الکترونیکی خبر داد و افزود: این سامانه با هدف از بین بردن فرهنگ کاغذ محور و ساختار بوروکراسی اداری و جمع‌بندی سریع و دقیق اطلاعات با همکاری مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات تهیه شده است که می‌تواند پل ارتباطی میان مدرسه و مدیران حوزه ستادی باشد.
وی با بیان اینکه در دیدار با مدیران مدارس استان‌های مختلف ۱۰۰۰ مسئله مختلف شناسایی شده است، گفت: در حال دسته‌بندی، طبقه‌بندی و اولویت‌بندی این مسائل هستیم تا پس از بررسی دقیق راهکارهای مختلفی را در این خصوص ارائه دهیم و از حجم مشکلات در آینده بکاهیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024