چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 23.04.2014, 7:08

گرايش مردان جوان و سالمند ايرانی به سمت جراحی زيبايی صورت

يس انجمن تحقيقات راينولوژی از گرايش مردان جوان، ميانسال و سالمند ايرانی برای جراحی زيبايی صورت خبر داد و گفت: افراد بالای ۳۰ سال و حتی بالای ۶۰ و ۷۰ سال برای جوانسازی صورت به پزشکان مراجعه می کنند.
مهررئيس انجمن تحقيقات راينولوژی دکتر محسن نراقی در حاشيه چهارمين کنگره خاورميانه ای راينولوژی و جراحی پزشکی صورت که در مرکز همايش های راضی برپاست اظهار داشت: جراحی زيبايی صورت در خانم ها بيشتر است ولی آقايان نيز در حال گرايش به سمت جراحی زيبايی صورت هستند.
وی از مراجعه افراد ۱۸ تا ۲۵ سال برای زيبايی بينی خبر داد و گفت: مردانی که برای جوانسازی صورت به پزشک مراجعه می کنند اصولا بالای ۳۰ سال و حتی بالای ۶۰ و ۷۰ سال هستند.
وی با اشاره به اينکه جراحی پلاستيک پلک، چانه و کشيدن پوست صورت در کشور بسيار شايع است عنوان داشت: در سال های اخير کارهای غير جراحی برای صورت شيوع بيشتری پيدا کرده به طوری که بيشترين آمار از روش های زيبايی صورت مربوط به تزريق بوتاکس فيلر هاست.
وی در ادامه در پاسخ به اين سوال که وضعيت کشور ما برای انجام پيوند صورت در چه شرايطی است گفت: ما اين موضوع را دو سال پيش مطرح کرديم و با توجه به اينکه پيوند صورت يک کار تيمی است و بيش از ۱۰ تخصص بايد حضور همزمان داشته باشند نيازمند يکسری بستر و امکانات لازم است تا چنين کاری انجام شود.
وی ادامه داد: موفقيت جراحی های فردی در کشور ما بسيار بالاست ولی در جراحی هايی که نيازمند کار تيمی است تا حدود زيادی دچار مشکل هستيم از همين رو برای پيوند صورت می بايست حمايت لازم از سوی وزارت بهداشت انجام شود تا بتوان چنين جراحی سنگين و پيچيده ای را انجام داد.
رئيس چهارمين کنگره خاورميانه ای راينو لوژی و جراحی پلاستيک صورت در ادامه به مشکلاتی که در زمينه بيماری های بينی وجود دارد اشاره کرد و گفت: سينوزيت مزمن از جمله بيماری هايی است که تاثير منفی بر کيفيت زندگی افراد مبتلا می گذارد و حتی تاثير منفی آن از بعضی بيماری های وخيم همچون ناسايی قلبی، دردهای کمر و غيره بيشتر است.
وی با عنوان اين مطلب که سينوزيت مزمن شخص را ناتوان می کند گفت: اين عارضه منجر به عفونت سينوس ها و گرفتگی بينی می شود که خيلی وقت ها همراه آن پليپ و آلرژی به دنبال دارد و فرد از يک تنفس راحت محروم می شود.
وی از شيوع بالای سينوزيت مزمن در کشور ما خبر داد و گفت: در سال های اخير که روش های تشخيصی دقيق تر شده اين بيماری را بيشتر تشخيص می دهيم.
وی آندوسکوپی را بهترين روش تشخيص برای سينوزيت مزمن نام برد و افزود: يکسری از فاکتور ها در ابتلا به اين بيماری موثر است که از جمله آنها آلودگی هواست زيرا ثابت شده آلودگی هوا روی سيستم مخاط سينوس ها تاثير منفی می گذارد و فرد را مستعد سينوزيت می کند.
رئيس انجمن تحقيقات راينولوژی در ادامه به راه های پيشرفته برای درمان بسياری از مشکلات قاعده جمجمه با استفاده از آندوسکوپی اشاره کرد و گفت: بسياری از تومورها به روش آندوسکوپی قابل درمان هستند بدون اينکه برشی داده شود و کاسه سر باز شود.
وی از جراحی مغز از راه بينی که در ادبيات پزشکی جهان در حال گسترش است نام برد و افزود: اين روش های جديد عوارض کمتری برای بيماران بر جای می گذارد که خوشبختانه اين روش جراحی ها در ايران نيز انجام می شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024