شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 20.04.2014, 21:16

تکذیب همکاری دانایی‌فر با «جیش‌العدل»

نماینده زابل در مجلس اعلام کرد; تکذیب همکاری دانایی‌فر با «جیش‌العدل»


شرق
همکاری مرزبان ایرانی با جیش‌العدل مردود است و گویا مستنداتی مبنی بر زنده‌بودن گروهبان دانایی‌فر به‌دست آمده است. نماینده مردم زابل در مجلس، با تاکید بر اینکه شواهد و مستنداتی دال بر زنده‌بودن گروهبان جمشید دانایی‌فر به دست آمده به «ایسنا» گفته که «هرگونه احتمال همکاری او با گروهک موسوم به جیش‌العدل مردود است.»
سیدباقر حسینی همچنین تاکید دارد: «ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد آقای دانایی‌فر در قید حیات و سالم است. دولت باید از حقوق شهروندان ایرانی دفاع کند و ضمن حمایت از مرزبانان، نسبت به بازگرداندن پنجمین مرزبان ایرانی که احتمال قوی درمورد زنده‌بودن وی وجود دارد، اقدام کند.»
او همچنین درباره حاشیه‌های به‌وجودآمده پیرامون همکاری گروهبان دانایی‌فر و گروهک تروریستی «جیش‌العدل» نیز گفته است: «این احتمال هیچ مبنایی ندارد چرا که وقتی هیچ دلیل و انگیزه‌ای برای این کار وجود نداشته باشد این احتمال منتفی است. ضمن اینکه انگیزه‌ دانایی‌فر برای بازگشت به ایران و عدم همکاری با آن‌ها بسیار بیشتر است. گروهک جیش‌العدل نیازی به همکاری دانایی‌فر ندارد.»
پیش از این سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با «ایسنا» مدعی شده بود که بر اساس شواهد و قراین، گروهبان جمشید دانایی‌فر در قید حیات است و با گروه تروریستی «جیش‌العدل» همکاری می‌کند. این در حالی است که این گروه تروریستی، سوم فروردین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروهبان دانایی‌فر را به شهادت رسانده است.

می‌خواهند برای آزادی گروهبان، معامله کنند
حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزارت کشور باتوجه به سخنان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به «تدبیر» گفته: «درباره گفته سخنگوی کمیسیون امنیت، تا به حال چنین چیزی نشنیده‌ام، شما با آقای حسینی صحبت کنید تا ایشان بفرمایند که این اطلاعات را با استناد به چه مدارکی مطرح می‌کنند. در این خصوص باید نظر حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی ملاک عمل قرار گیرد.» البته نوذر شفیعی، دیگرعضو کمیسیون امنیت ملی نیز گفته: «یکی از سناریوهای قوی این است که دانایی‌فر زنده و در پاکستان است و ربایندگان می‌خواهند او را معامله کنند.»
به گفته او، در حال حاضر تمامی نهاد‌ها از جمله مجلس، وزارت اطلاعات، شورایعالی امنیت ملی، وزارت خارجه و... به دنبال آن هستند که این تبعه ایرانی آزاد و به آغوش خانواده‌اش بازگردد. پنج مرزبان ایرانی ۱۷ بهمن سال گذشته توسط گروهی موسوم به جیش‌العدل ربوده و به خاک پاکستان منتقل شدند و روزهای بعد از تعطیلات نوروز با رایزنی‌های انجام‌شده، چهارمرزبان آزاد شده و به خاک کشور بازگردانده شدند. گفتنی است رییس‌جمهوری در جریان دیدار اخیر خود از سیستان‌وبلوچستان با خانواده دانایی‌فر دیدار کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024