پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 19.04.2014, 21:40

نخستین شماره ویژه نامه استان گیلان روزنامه «شهروند» منتشر شد

مدیرمسئول روزنامه شهروند در مراسم انتشار ویژه‌نامه استان گیلان: روزنامه‌ها؛ کارکردهای اجتماعی را فراموش نکنند

شهروند
نخستین شماره ویژه نامه استان گیلان روزنامه «شهروند» پنجشنبه گذشته منتشر شد. در مراسمی که به همین منظور عصر روز پنجشنبه با حضور فعالان رسانه و مدیران و فعالان سیاسی گیلان برگزار شد، اهداف انتشار این روزنامه از سوی مدیرمسئول «شهروند» عنوان و وضع مطبوعات امروز کشور و گیلان از سوی سخنرانان بررسی شد.
در این مراسم «عبدالرسول وصال»، مدیرمسئول روزنامه  شهروند با اشاره به جایگاه روزنامه‌نگاری به‌عنوان خدمتی اجتماعی در نزد مردم اظهار کرد: اگر روزنامه ای تنها کارکرد سیاسی داشته باشد و به‌عنوان ابزاری برای بیان نظرات حزبی مورد استفاده قرار گیرد، اعتبار خود را در میان مردم از دست می‌دهد و حاصل چنین رویکردی علاوه بر بحران مخاطب، سبب اقتصاد نحیف روزنامه‌ها و تیراژ کم می‌شود. درحالی‌که یک روزنامه باید به‌عنوان یک خدمت اجتماعی منتشر شود و این‌‌ همان هدفی است که روزنامه  شهروند برای تحقق آن منتشر می‌شود.
وی رویکرد اجتماعی یک روزنامه را در بردارنده اطلاعات سیاسی جامعه نیز دانست و افزود: مهم‌ترین هدف از انتشار روزنامه  اجتماعی این است که مردم به حقوق و جایگاه واقعی خود در جامعه بیشتر و بهتر آشنا شوند و سطح آگاهی ‌ها ارتقا یابد. مدیرمسئول روزنامه شهروند در ادامه افزود: جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک نهاد مستقل که مردمی است و اهدافی چون نوعدوستی و مبارزه با فقر و جهل را دنبال می‌ کند، تلاش کرده با انتشار روزنامه شهروند، خلأ موجود در فضای مطبوعاتی کشور را در این عرصه پر کند. وصال با اشاره به وضع اجتماعی کشور و ارزش ‌ها و آیین هایی که طی سال‌ها زیر سوال رفته است، ادامه داد: مدرنیته باعث شده که امروز جامعه  ایرانی دچار یک بدقوارگی شود و در آن ارزش‌هایی چون خانواده و احترام به حقوق یکدیگر زیر سوال برود و در عین حال ظرفیت‌ها و ذخایر جذاب فرهنگی و اجتماعی یک زندگی ایرانی اسلامی نمایان نشود.
«عبدالغفار شجاع»، مشاور امور کشاورزی معاون رئیس‌جمهوری نیز در این مراسم هر نظام دموکراتیکی را دارای چارچوب هایی برای فعالیت مطبوعات دانست. وی با فراخواندن همه  گروه های سیاسی به همکاری و همگامی در استان گفت: در صورتی که به این تعامل و همیاری برسیم، می‌توانیم نواقص را برطرف کرده و این مهم با آگاهی بخشی به مردم از طریق مطبوعات و تلاش همه‌جانبه در همه  رده های مسئولیتی امکانپذیر است. در ادامه  این مراسم «احمد رمضانپور»، نماینده دوره های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی، ۲اصل آزادی مطبوعات در چارچوب قانون اساسی را مطرح و بیان کرد: مطبوعات پل ارتباطی بین حکومت و مردم هستند و با انجام وظیفه  خطیر نقد حکومت و دولت نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند اما اگر خارج از چارچوب قانون اساسی و به دور از دلسوزی در این راه قدم برداند، به بیراهه می‌ روند.
ویژنامه استان گیلان روزنامه شهروند از این هفته چهارشنبه‌ها به‌عنوان ضمیمه رایگان روزنامه در گیلان منتشر می‌شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024