شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 18.04.2014, 20:40

فراخوان به گردهمآیی در برلین در اعتراض به یورش به بند ۳۵۰ زندان اوین

اتحاد جمهوریخواهان ایران - برلین
سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) – برلین

فراخوان مشترک به گردهمآیی در اعتراض به یورش به بند ۳۵۰ زندان اوین

هممیهنان گرامی!

صبح روز پنجشنبه 28 فروردین 1392 خورشیدی (۱۷ آوریل ۲۰۱۴ میلادی) زندانی سیاسی کرد، سمکو خورشیدی اعدام شد.

همزمان عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و دهها نفر از سربازان گارد سازمان زندانها به بند ۳۵۰ زندان اوین یورش بردند و اعتراض و مقاومت زندانیان سیاسی این بند را به طرزی وحشیانه و با توسل به باتوم و ضرب و شتم شدید در هم کوبیدند.

پس از پایان این یورش که چندین ساعت ادامه داشت، 4 زندانی سیاسی بر اثر شدت جراحات خود به بیمارستانهایی خارج از زندان و دست کم ۳۰ تن از زندانیان سیاسی علیرغم مصدومیت شدید به سلولهای انفرادی منتقل شدند.

زندانیان سیاسی ایران در دفاع از مطالبات اجتماعی – سیاسی مردم و مخالفت با استبداد، زندان، محرومیت، شکنجه و توهین را به جان خریدهاند. جمهوری اسلامی مسئول جان زندانیان سیاسی است. ما مراتب پشتیبانی خود از هممیهنان دربندمان را اعلام میکنیم. ما خواهان برقراری وضعیت عادی در زندان اوین، رسیدگی به این یورش تبهکارانه و محاکمۀ عاملین و آمرین آنیم. خواست اساسی ما آزادی بیقید و شرط همۀ زندانیان سیاسی است.

ما به موج اعدام و سرکوب معترضیم و در اعتراض به کینهکشی و انتقامجویی از فرزندان دربند میهن روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ خورشیدی (۲۲ آوریل ۲۰۱۴ میلادی) در برلین گردهم می‌آییم تا صدای اعتراض مشترک خود را در برابر این بیداد آشکار و نقض حقوق بنیادین بشر و حقوق اولیۀ زندانیان سیاسی در جمهوری اسلامی ایران برافرازیم.

ما از همۀ انسانهای آزادیخواه جهان می‌خواهیم به هر طرق ممکن از خواست ملی آزادی زندانیان سیاسی ایران پشتیبانی کنند و ما را در رسیدن به این خواست انسانی یاری دهند.

مکان برلین، مقابل کلیسای شکسته (Breitscheidplatz)
زمان سه‌شنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ (۲۲ آوریل ۲۰۱۴ میلادی)
ساعت 18:00




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024