جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Fri, 18.04.2014, 13:44

خطیب نماز جمعه: رآکتور آب سنگین اراک به فرمان نائب امام زمان تعطیل بردار نیست

آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه: رآکتور آب سنگین اراک به فرمان نائب امام زمان تعطیل بردار نیست

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳
ایلنا
آنچه که ملت را با ثبات و مستقل قرار می‌دهد این است که احساس کند بدون کمک گرفتن از دنیای استکبار می‌تواند بر روی پای خود بایستد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از هیچ یک از دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای عقب نشینی نخواهیم کرد، ‌گفت: آنچه که ملت را با ثبات و مستقل قرار می‌دهد این است که احساس کند بدون کمک گرفتن از دنیای استکبار می‌تواند بر روی پای خود بایستد.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه گفت: عظمت حضرت زهرا در آینه وحی، در گفتار نبی اکرم اسلام و ائمه اطهار و محبوبیت علی الاطلاق آن بزرگوار در قلوب همه مومنین و از گذشته و حال‌ و اینده نشان دهنده عظمت یک بانو در اسلام است و امکان و استعدادی که خدا در وجود بانوان قرار داده که می‌توانند به عالیترین مقامی که خدا برای انسان در نظر گرفته است برسند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دنیای غرب جز خیانت و تعرض به حقوق زنان هیچ خدمتی به جامعه زن نکرده است، ادامه داد: دنیای غرب زن را ابزاری برای فروش کالا و ارضای شهوات قرار دادند. در دنیال غرب، کفر و الحاد نه زن و نه مرد ارزش دارد و شیوه تقلب، زورگویی و تجاوز ارمغانی است که برای جامعه بشری بوجود آوردند.
وی به آیات قرآن کریم در مورد ارزش و جایگاه زن و برابری آن‌ها با مردان اشاره کرد و گفت: ‌خداوند متعال در آیات ۱۹۵ سوره آل عمران، ‌ ۱۲۴ سوره نساء و ۹۷ سوره نحل فرموده که خریدار اعمال صالح افراد است و در این زمینه تفاوتی میان زن و مرد قائل نیست و اگر اعمال صالح انجام دهند و بذر عمل صالح را در زمین ایمان بپاشند حاصلش ورود به بهشت می‌باشد و هیچ ممنوعیتی برای بانوان نیز در این مسئله نیست.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: سردمداران غرب باید خجالت کشیده و شرم کنند که این قدر رتبه بشر را پایین آورده و حیوانیت و سبوعیت و شیطنت و فریب را جایگزین ارزش‌های والای انسانی کرده‌اند.
صدیقی ضمن تبریک به مناسبت روز ارتش جهوری اسلامی و تاسیس سپاه پاسداران، ‌به بخشی از نامه حضرت علی به مالک اش‌تر اشاره کرد و افزود: در لسان امیرالمومنین به افرادی که به حفاظت از جان و مال مردم می‌پردازند چهار مدال داده شده است. نیروهای مسلح دژ مسحکمی هستند که به خاطر وجود آن‌ها ملت پشتوانه و حفاظ دارد. نیروهای مسلح بازوی پرتوان مسئول هستند.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان که از نماز ما نمی‌ترسند اما وقتی سپاه پاسداران تاسیس و ارتش احیا شد و توانستند در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ها خلق کنند، اینجا بود که رهبری و نظام احساس سر افرازی و افتخار کرد. این گروه‌های سیاسی و وابستگان به اجانب اگر نیروهای مسلح را پشتیان این نظام ندانند، شرارت‌های خود را بیشتر می‌کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران به روز ملی فناوری هسته‌ای و دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران سازمان انرژی اتمی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ‌انرژی صلح آمیز هسته‌ای همانطور که رهبری نظام مطرح کردند کارساز و پاسخگوی نیازهای ما در ابعاد مختلف از جمله کشاورزی، ‌پزشکی و تامین انرژی است. علاوه بر این‌ها نقطه عطفی در تمدن اسلامی اسست و یک باور و ایمان جدیدی است که می‌توان در دامن دین بود و بدون نیاز به شرق و غرب به قله علم و صنعت ارتقا پیدا کرد.
صدیقی با تاکید براینکه بدون استغنا، استقلال نهادینه نمی‌شود، ‌ افزود: آنچه که ملت را با ثبات و مستقل قرار می‌دهد این است که احساس کند بدون کمک گرفتن از دنیای استکبار می‌تواند بر روی پای خود بایستد. در مسئله هسته‌ای دانشمندان شرق و غرب هیچ کمکی به دانشمندان ما نکردند اما دانشمندان ما با اتکا به ایمان و خود باوری خود توانستند به این فناوری دست یافته و آن را بومی کنند و موجب مبهوت شدن دنیای شرق و غرب شوند.
وی راه اندازی رآکتور تهران و غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را با وجود کارشکنی‌های غربی را پیروزی فرهنگی و اسلامی و جلوه‌ای از استقلال واقعی دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما نسبت به هیچ یک از دستاوردهایی که دانشمندان ما در مسئله هسته‌ای به دست آوردند نشینی نخواهیم کرد. نه راکتور آب سنگین اراک و نه کانون‌های دیگر با فرمان نائب امام زمان به هیچ وجه تعطیل بردار نیست.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید براینکه تشدید تحریم‌ها ارتباطی به مسئله هسته‌ای ایران نداشت، ‌اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب این نظام را مورد تحریم خود قرار دادند اما بعد از فتنه تحریم‌ها را تشدید کردند تا دولت را ضعیف جلوه دهند.
صدیقی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان منطقه مرزی و حساس است که سیستانی‌ها در کنار بلوچ‌ها سالیان سال با آرامش و بدون درگیری در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و حضور دولت در آنجا مورد تشویق مقام معظم رهبری است. آشنایی رو در رو با مردم دلگرم کننده است و تواضع در حضور هیأت دولت در آنجا نیز خوب است و ضمن اینکه موجب آشنایی با واقعیت‌های منطقه می‌شود امیدوارم به نفع مردم و تقویت نظام باشد.
صدیقی قطعنامه پارلمان اروپا را سخیف، بی‌شرمانه و زیاده خواهانه اروپا خواند و گفت: مذاکره با کشورهای غربی آن‌ها را به اشتباه انداخته و تصور کرده‌اند که می‌توانند به دین، ارزش‌ها و قداست ما خدشه وارد سازند. ملت ما با تقویت فرهنگ اسلامی در ابعاد مختلف جواب دندان شکنی را به اتحادیه اروپا و استکبار جهانی نشان خواهند داد.
به گزارش ایلنا خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز این هفته تهران نیز به تفسیر سوره حمد پرداخت.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024