پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 18.04.2014, 10:13

انتصاب اولین فرماندار زن در سیستان و بلوچستان

برای نخستين بار يک فرماندار زن در سيستان و بلوچستان کار خود را به عنوان نماينده عالی دولت در شهرستان قصرقند روز پنجشنبه آغاز کرد.
ايرنا، در همين چارچوب استاندار سيستان و بلوچستان با حضور در جمع مسوولان، معتمدان و سران طوايف و عشاير اين شهرستان ˈحميرا ريگیˈ را به عنوان فرماندار قصرقند معرفی کرد.
وی پيش از برگزاری اين نشست معارفه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از اعتماد دولت تدبير و اميد به جامعه بانوان به ويژه در استان مرزی سيستان و بلوچستان تقدير و تشکر کرد.
وی گفت: مزيت نسبی و توانمندی شهرستان قصرقند در حوزه کشاورزی و گردشگری است لذا اولويت کاری فرماندار و مديران اجرايی منطقه به اين دو بخش خواهد بود و اميدواريم تاثير آن بر ساير بخشها در منطقه تحول ايجاد کند.
ريگی افزود: توسعه متوازن و حل مشکلات شهرستان قصرقند با استفاده از تشکيل گروه ستادی متشکل از نخبگان، فرهيختگان و دانشجويان راهبرد کاری فرماندار در دولت يازدهم خواهد بود.
حميرا ريگی از جامعه بانوان بلوچ و اهل سنت سيستان و بلوچستان متولد ۱۳۵۴ است و افزون بر ۲۰ سال تجربه در دستگاههای مختلف از جمله به عنوان رييس اداره بهزيستی و بخشدار مرکزی چابهار مجموعا به مدت هفت سال داشته است.
وی همچنين مشاور مديرکل اداره بهزيستی سيستان و بلوچستان، دبير کميسيون امور بانوان فرمانداری چابهار و دبير کميسيون شورای شهر چابهار بوده است.
در مراسم معارفه فرماندار جديد قصرقند چهار نفر از نمايندگان مردم سيستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تنی چند از فرمانداران و سران طوايف و سرداران عشاير جنوب استان سيستان و بلوچستان حضور داشتند.
قصرقند در ۶۰۰ کيلومتری جنوب زاهدان و حدفاصل شهرستانهای چابهار، نيکشهر و سرباز با داشتن آب فراوان و هوای مرطوب قطب کشاورزی به ويژه در محصولاتی همچون انبه، برنج، خرما و پرتقال محسوب می شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024