جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 14.04.2014, 23:47

حاشیه‌های حضور سعید جلیلی در مراسم جشن هسته‌ای دانشگاه امیرکبیر

حضور سعید جلیلی در مراسم جشن هسته‌ای دانشگاه امیرکبیر در روز دوشنبه ۲۵ فروردین، حاشیه ساز شد. این مراسم قرار بود با سخنرانی سعید جلیلی از ساعت 15 در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه امیرکبیرآغاز شود، اما با اینکه سالن آمفی تئاتر مملو از دانشجو بود با 45 دقیقه تاخیر آغاز شد. تعدادی از دانشجویان که در قسمت جلویی سالن حضور داشتند، پلاکاردهایی با مضمون: «رهبرا من مصطفی دیگرم فرمان بده »، «مسئولان باید درباره دستاوردهای هسته ای تعصب داشته باشند»، «خون احمدی روشن اکسید شدنی نیست»، «از حق خود کوتاه نمی آییم»، «صنعت هسته ای نباید با غنی سازی سمبلیک جایگزین گردد» ، با در دست داشتن پرچم ایران و پرچم حزب الله لبنان و تصاویر شهدای هسته ای شعارهایی سر میدادند.

تعداد دیگری از دانشجویان، تصاویر محمد جواد ظریف و پلاکاردهایی با مضمون حمایت از روحانی و ظریف و توافقات هسته ای و نیز شعارهای “امید بذر هویت ماست” و “با رویش ناگزیر جوانه چه می کنید ” را در دست داشتند، دانشجویان معترض درطول مراسم بارها سرود “یار دبستانی من” را خواندند، با ورود جلیلی به سالن، عده ای شعار «صل علی محمد یاور رهبر آمد» سر دادند . همزمان عده دیگری از دانشجویان شعارهای « روحانی روحانی حمایتت می کنیم» و «سلام بر خاتمی درود بر روحانی» را فریاد زدند. هنگامی که برگزار کنندگان مراسم شعار “حرف ما یک کلام، مقاومت والسلام” سر دادند، فریاد دانشجویان معترض با شعار “رای ما یک کلام، نخست وزیر امام” بلندشد.

فریدون عباسی رییس سابق انرژی اتمی ، سخنران اول این مراسم بود. وقتی بدون اشاره به نام میرحسین از او به عنوان نخست وزیر دوران جنگ یاد کرد، دانشجویان معترض شعار “یاحسین میرحسین” ، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” و “بسیجی واقعی همت بود و باکری” سردادند. قرارگرفتن جلیلی در جایگاه سخنرانی با شعارهای موافق و مخالف دانشجویان استقبال شد: “جلیلی جلیلی حمایتت می کنیم”، “مرگ بر فتنه گر” و “مرگ بر اسلام آمریکایی”، “سلام بر خاتمی، درود بر روحانی”... دانشجویان معترض در طول سخنرانی جلیلی چندبار سرود یار دبستانی را خواندند و شعارهای “یا حسین میرحسین”، “حسن حسین نداره، نهضت ادامه داره”، “بسیجی واقعی همت بود و باکری”، “مرگ بر دیکتاتور”، “نخست وزیر امام آزاد باید گردد”، “موسوی و کروبی آزاد باید گردند”... را سردادند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024