پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 14.04.2014, 19:33

وضعیت پزشکی میرحسین و رهنورد مساعد نیست

وضعیت پزشکی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد این روزها، مساعد نیست و زندانبانان در بررسی و پیگیری مسایل مربوط به سلامت موسوی و رهنورد تعلل می کنند.

به گزارش کلمه، در حال حاضر طبق نظر و تاکید پزشکان معتمد میرحسین موسوی، اقدامات پزشکی دقیق برای بازیابی توان قلب ایشان ضروری است اما زندانبانان به این توصیه توجهی ندارند.

همچنین طی ماه های اخیر میرحسین موسوی دچار نوسان فشار خون و مشکل در کلیه و قلب خود بوده است، به طوری که گاه این ناراحتیها در ملاقات های وی با خانواده به خوبی نمایان بوده است.

همچنین زهرا رهنورد نیز که بنا به گفته خودش و مشاهدات دختران در طول ماه های اول بازداشت، با حدود ۱۴ کیلو کاهش وزن روبرو بوده است، با افزایش قند و نوسانات فشار خون و لرزش گاه گاه دست و دردهای شدید استخوانی و پاره ای مشکلات دیگر روبروست.

این مشکلات پیش از این منجر به ویزیت پزشک وزارت اطلاعات و در خواست ایشان مبنی بر آزمایشات و اقدامات درمانی شد اما از نتایج آزمایشات تاکنون اطلاعی در دست نیست.

بنا به گزارش رسیده به کلمه، پیش از عید نوروز میرحسین موسوی و زهرا رهنورد بنابر تجویز و تشخیص پزشک با توجه به نوسانات شدید فشار و علایم سرگیجه جهت انجام سونوگرافی و بررسی عروق مغز و کلیه میرحسین تحت تدابیر شدید امنیتی جهت انجام اقدامات تشخیصی درباره برخی از مشکلات پیش گفته برای چند ساعت به خارج از محدوده حصر برده شده و پس از این اقدامات تشخیصی به زندان خانگی برگردانده شده اند. اما از نتایج اقدامات تشخیصی هیچ اطلاعی در دست نیست و خانواده نیز با توجه به خودداری ماموران از ارایه پرونده به پزشکان معتمد و بی خبری از وضعیت پزشکی ایشان خصوصا با توجه به ضرورت فوری اقدامات پزشکی برای بازتوانی قلب و نیز علایم سرگیجه که هیچ یک پیش از حصر سابقه نداشته است، شدیدا نگرانند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024