سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 17.11.2013, 12:29

علم‌الهدی: موسوی و کروبی شورشگر و باغی هستند/ رفع محدودیت فقط با توبه

يكشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲
خبرگزاری تسنیم
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آقایان موسوی و کروبی بغی کرده و باغی هستند و باغی زمانی تغییر می‌کند که توبه کند، پس رفع محدودیت آنان فقط در صورت توبه است.
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، با اشاره به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر رفع محدودیت موسوی و کروبی، اظهار کرد: مفسد فی‌الارض بودن آنان نیاز به دادگاه، قاضی و قضاوت داشته و باید قاضی در دادگاه قضاوت کند که آنان مرتد و یا مفسد فی‌الارض هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ما همچنان بر سر حرف خود هستیم که موسوی و کروبی با عنوان سران فتنه بغی کردند، تصریح کرد: ببینید ما حرفی که زدیم پای حرف خودمانیم، موسوی و کروبی بغی کرده و باغی هستند و باغی زمانی تغییر می‌کند که توبه کند، پس رفع محدودیت آنان فقط در صورت توبه است.
آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: در اینکه سران فتنه خلاف کردند جای هیچ شک و بحثی نبوده و افرادی نظیر مرحوم عسگراولادی گفتند سران فتنه مفتون شدند اما آنان مفتونی بودند که بعد فتان شدند و خودشان به دنبال فتنه به راه افتادند.
وی خاطرنشان کرد: آنان در مقابل نظام ایستادند و از مرز قانون نظام تجاوز کردند، برخلاف قانون و نظام شورش کردند، در این مسیر شورشی‌های نظام را نیز تائید کردند و حال اینکه این خلاف آنان مستوجب چه چیزی است را باید دادگاه حکم کرده و قضاوت کند.
امام جمعه مشهد مقدس گفت: اگر رفع محدودیت موسوی و کروبی به خاطر اینکه روابط سیاسی قطع شود که فتنه را ادامه ندهند، پس در این صورت رفع محدودیت آنان زمانی است که از مسیر فتنه برگردند و توبه کنند.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: از آن جهت که رفع محدودیت موسوی و کروبی به این دلیل بود که جریان فتنه قطع شود و این جریان ادامه پیدا نکند، پس رفع محدودیت آنان در صورتی ممکن است که یقین حاصل شود که آنان برگشته‌اند و جریان فتنه را ادامه نمی‌دهند که چنین چیزی تاکنون انجام نشده است.
وی اظهار کرد: وقتی آنان توبه کنند و برگردند باید به کار خلاف خود اعتراف کرده و بگویند که کار خلاف کرده‌اند، پس رفع محدودیت کروبی و موسوی به شرط توبه و بازگشت آنان است و اینکه بگویند انتخابات تقلبی نبوده و آنان اشتباه کرده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024